تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و رستوران‌ها در ماه مبارک رمضان

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و رستوران‌ها در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مهدی ظفری‌پور رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشتی در ماه مبارک رمضان، گفت : در این ماه علاوه بر نظارت های معمول سال، 15 اکیپ شامل دو اکیپ در شهر کرمانشاه و یک اکیپ در هر یک از شهرستان ها کار نظارت بر عرضه فرآورده های خام دامی و رستوران ها را به صورت ویژه پیگیری خواهند کرد.

وی گفت : در حالت عادی کار نظارت بر عرضه فرآورده های خام و رستوارن ها و سالن های غذاخوری به صورت رندوم و تصادفی انجام می شود، به گونه ای که تمامی واحدها حداقل در هر ماه سه بار مورد بازدید قرار می گیرند که با اقدام انجام شده این نظارت ها در ماه مبارک رمضان به شش تا هفت بار خواهد رسید.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه هدف از تشدید نظارت ها را افزایش رضایتمندی شهروندان عنوان و ابراز امیدواری کرد: این گونه اقدامات بتواند در دسترسی بهتر مردم به مواد غذایی سالمتر اثرگذار باشد.

این مسئول مردم را به خرید فرآورده های خام دامی از مراکز معتبر توصیه کرد.

وی در ادامه با اشاره به فعال شدن اکیپ های نظارت ماه مبارک رمضان افزود: این اکیپ‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان کارشان را ادامه خواهند داد.

ظفری پور با بیان اینکه استان کرمانشاه حدود 2500 واحد عرضه فرآورده های خام دامی دارد، افزود: 1800 واحد از این تعداد در حوزه شهرستان کرمانشاه فعالیت دارند. همچنین بالغ بر 200 رستوران در سطح استان داریم که از این تعداد بین 50 تا 70 واحد در سطح شهرستان کرمانشاه است .

 

 

انتهای پیام/د

15 اکیپ کار نظارت بر عرضه فرآورده های خام دامی و رستوران ها را به صورت ویژه پیگیری خواهند کرد

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار