رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

پروژه نیلوفری با ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه، بلااستفاده مانده است

هاشمی گفت: از پروژه نیلوفری با ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، استفاده‌ای نمی‌شود.

بهدف پروژه نواب تامین اعتبار برای ساخت اتوبان نواب بود/ پروژه نیلوفری با ۳۰۰ میلیارد بودجه، بلااستفاده مانده استه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران عصر امروز در مراسم پنجاهمین سال احداث سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه دلیل وجودی سازمان نوسازی فرسوده شدن خانه‌ها و کوچه‌های شهر بوده است، اظهار کرد: این سازمان در طول این پنجاه سال، فعال نبوده و در بسیاری از سال‌ها رکود بر آن حاکم بوده و نباید پنجاهمین سال احداث این سازمان گفته شود.

وی با تاکید بر اینکه باید بپرسیم در این ۵۰ سال چقدر وقت را به نوسازی اختصاص داده ایم، گفت: بافت فرسوده تهران از نظر مدیریتی و اجرا مغموم مانده است.

هاشمی با بیان اینکه بعد از انقلاب در اوایل، فعالیت جدی برای نوسازی بافت های فرسوده صورت نگرفت است،گفت: بعد از جنگ فعالیت‌ها جدی شد و پروژه نواب که به اسم نوسازی بوده هم یک پروژه اتوبانی و برای تامین اعتبار پروژه نواب بوده است.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: پروژه نیلوفری هم به اسم نوسازی مطرح می‌شود، ولی عملا نوسازی نیست، چون ریل قطار به زیرزمین رفته و چند هکتار زمین آزاد شده است.

وی با اشاره به تسهیلاتی که به سرمایه گذاران و شرکت‌های شهرداری تهران داده می‌شود،گفت: سرمایه گذاران برای تجمیع زمین‌های بزرگ ترس دارند و علت آن هم عدم حمایت ما از آنها است.

وی با بیان اینکه تقاضا دارم با استفاده از ماده ۹ شهرداری‌ها از سرمایه گذاران حمایت شود،گفت: پروژه نیلوفری در دولت احمدی‌نژاد آغاز شد و همان موقع هم چهار خط ریل برای آن در نظر گرفته شد که دو خط برای تهران تبریز و دوخط هم قرار بود که به مترو داده شود تا برای سرویس‌دهی قلعه حسن خان و شهرک قدس استفاده شود.

وی با بیان اینکه چند سال است این پروژه افتتاح شده، ولی این دوخط همچنان بیکار هستند، اظهار کرد: اگر مردم بدانند که ما ۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه سرمایه‌گذاری کردیم و ریل کشیدیم و الان هیچ قطاری از روی آن عبور نمی‌کند بر سر ما آشوب می‌کنند که چرا هیچ استفاده‌ای از سرمایه‌های مردم نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار