حجم آب سد‌های سیستان و بلوچستان ۸۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: حجم فعلی آب در سد‌های این استان نسبت به سال آبی گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است.

حجم آب سد‌های سیستان و بلوچستان ۸۰ درصد افزایش یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، اتابک جعفری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اینک ۶۸ درصد از حجم کل مخازن آبی سیستان و بلوچستان آب گیری شده به طوریکه حجم فعلی آب مخازن استان هزار و ۳۵۵ میلیون مترمکعب است.

وی با اشاره به حجم آورد رودخانه‌های مبنای سیستان و بلوچستان و گفت: از مهرماه سال گذشته تا ابتدای اردیبهشت سالجاری رودخانه‌های مبنای استان هزار و ۳۹۹ میلیون مترمکعب آورد آب داشتند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: حجم رودخانه‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته سه هزار و ۲۸۹ درصد افزایش یافته این در حالیست که این میزان نسبت به مدت مشابه درازمدت ۲۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی به بارندگی‌های اسفند و فروردین مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: براثر این بارندگی‌ها چهار سد خیرآباد، پیشین، شی‌کلک و زیردان که در سال گذشته از وضعیت مناسبی برخوردار نبودند آبگیری شدند به طوریکه حجم آب فعلی این مخازن نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۴۸، ۴۹۹، ۲۴۰، و ۵۰ درصد افزایش یافته است.

جعفری اضافه کرد: ۹۰ درصد حجم سد شی‌کلک، ۸۱ درصد سد پیشین و بیش از ۵۰ درصد سد‌های زیردان و خیرآباد آبگیری شده است.

انتهای پیام/ع

سد‌های زیردان و خیرآباد آبگیری شده است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار