«سر سفره خدا» میزبان روزه اولی‌ها می‌شود

برنامه سحرگاهی «سر سفره خدا» امسال نیز در شبکه نهال مهمان سحرگاهی خانواده‌های ایرانی خواهد بود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه «سر سفره خدا» در چهارمین سال تجربه خود با هدف ایجاد نشاط معنوی در کودکان ٩-١٢ سال و روزه اولی‌ها، ترغیب و تشویق کودکان به فضائل اخلاقی، تشخص بخشیدن به کودکان روزه‌دار و به خصوص با نگاهی ویژه نسبت به مسئولیت اجتماعی کودکان و تأثیرگذاری آن‌ها در اجتماع به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد، سحر‌های ماه مبارک رمضان از کانال نهال پخش می‌شود.

تهیه کننده برنامه «سر سفره خدا» با اشاره به عمر ۴ ساله این برنامه گفت: به پیشنهاد شبکه کودک برای ساخت ویژه برنامه سحر برای کودکان، طرحی را ارائه دادیم به نام «سر سفره خدا» که پس از پخش با استقبال خوب مخاطبان مواجه شدیم، این استقبال باعث شد که هرسال این ویژه برنامه را تولید کنیم.

حمید عطارد رویکرد اصلی این برنامه را تزریق نشاط و شادی برای روزه اولی‌ها دانست و افزود: این برنامه با محوریت ماه مبارک رمضان در فضایی کاملا شاد و پرنشاط به دنبال این است که روزه اولی‌ها در ساعات سحر کاملا با نشاط سر سفره سحر در کنار والدین خود بنشینند و خاطره خوبی از سحر‌های ماه مبارک رمضان داشته باشند.

تهیه کننده «سر سفره خدا» تشخص بخشیدن به کودکان را از دیگر اهداف اصلی این برنامه دانست و افزود: ما می‌خواهیم به کودکانمان این شخصیت را بدهیم و امیدوار هستیم این برنامه حال خوبی را برای کودکان عزیزمان ایجاد کند.

وی ادامه داد:تمامی کسانی که در قاب دوربین این برنامه حضور دارند در گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال هستند از گزارش‌هایی که این بچه‌ها می‌گیرند و شخصیت اصلی نمایشی برنامه که کودکی ۱۰ ساله به نام احسان است. امسال آیتم‌های جدیدی را برای این برنامه مدنظر گرفته ایم، اصلی‌ترین آیتم پلاتو‌های نمایشی است و تمام سعی ما  این بوده که برنامه‌ای کاملا جذاب و آموزنده را روی آنتن داشته باشیم.

حمید عطارد رویکرد امسال برنامه «سر سفره خدا» را مسئولیت پذیری در کودکان عنوان و تصریح کرد: امسال با هدف مسئولیت پذیری در بین کودکان این برنامه را تولید کرده ایم تا اهمیت مسئولیت پذیری را کودکانمان درک کنند؛ مسئول بودن در قبال پدر و مادر، معلم، محیط زیست، جامعه و... این موضوعات با کارشناسی‌های اتاق فکر برنامه که شامل اساتید علوم تربیتی دانشگاه و متخصصین علوم دینی ظرف ۴ ـ ۵ ماه شکل گرفته، تدوین شده است.

وی ادامه داد:«سر سفره خدا» امسال با محوریت محله و مسجد شکل گرفته است و تمام تلاش مان این بوده حس و حال محله‌های قدیم و روح جمعی‌ را که در آن محله‌ها بود زنده کنیم و کمی از فضای آپارتمان نشینی و ماشینی جامعه امروز دور شویم.

کارگردان «سر سفره خدا» بیان کرد: شبکه کودک به جای برنامه‌های سحر گاهی دیگر شبکه‌های سیما که غالبا مناجات و گفتگو‌های معارفی است به سمت موقعیت‌های نمایشی برای کودکان رفته است که جذابیت بیشتری برای آن‌ها دارد، برنامه‌های متفاوت و کاملا محتوایی که هدف اصلی شبکه کودک است و با همراهی خوب مدیر شبکه و دیگر دست اندرکاران توانسته ایم رضایت مخاطبانمان را جلب کنیم.

گفتنی است برنامه «سر سفره خدا» با اجرای حامد مدرس و بازیگری احسان مهدی، امیر سهیلی، محمد حاج بابایی و امید علی مردانی از ساعت ۳ الی ۴:۳۰ بامداد مهمان سحرگاهی خانواده‌های ایرانی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: رمضان 98 ، صدا و سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار