بوی نامطبوع شکارگاه خسرو کرمانشاه ناشی از اراضی کشاورزی محل

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: این بوی نا مطبوع در شکارگاه خسروی مربوط به اراضی کشاورزی محل است.

بوی نامطبوع شکارگاه خسرو کرمانشاه مربوط به اراضی کشاورزی محل استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،مهدی خالوندی مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در خصوص بوی نامطبوع در شکارگاه خسرو اظهار داشت: با توجه به اینکه اثر در داخل شهر قرار دارد، نهاد‌های شهری باید پاسخگو بوده و در شرح وظایف این اداره کل نیست.

وی افزود: طبق ضوابط در ساخت و ساز در عرصه محوطه موسوم به شکارگاه خسروپرویز به عنوان اثر ثبت شده ملی، ممنوع است و به همین دلیل علی رغم اینکه این اراضی در حال حاضر داخل بافت شهری قرار دارند، اجازه تغییر کاربری از کشاورزی به مسکونی و ... به آن‌ها داده نشده و کاربری آن همچنان کشاورزی است.

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: طبق ضوابط میراث‌فرهنگی کشاورزی به شیوه سنتی بلامانع بوده و با توجه به اینکه این زمین‌ها دارای مالک خصوصی هستند، اداره کل میراث فرهنگی استان نمی‌تواند مانع کشت مردم شود.

وی بیان داشت: از سوی دیگر این کشت روی دیوار‌های شکارگاه انجام نمی‌شود که آسیبی برای مجموعه باشد.

خالوندی بیان کرد: مساحت عرصه شکارگاه نزدیک به ۱۰ هکتار است که تملک اراضی آن نیاز به اعتبار بسیار زیادی دارد، که در کوتاه مدت امکانپذیر نیست.

انتهای پیام / ا 

اراضی کشاورزی سبب ایجاد بوی نا مطبوع  در شکارگاه خسرو کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار