مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم مطرح کرد؛

برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قم

حجت الاسلام جباری از برگزاری نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۲ عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،حجت الاسلام والمسلمین امیرعطااله جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم از برگزاری نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۲ عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» خبر داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: در این دوره برای رده «کودک» (۴ تا ۱۲ سال) کتاب‌هایی با عناوین «امام رضا علیه‌السلام» نوشته زهرا عبدی از انتشارات جمکران برای متولدین ۱۳۸۶تا ۱۳۸۹، «کبوتر‌ها و آهوها» نوشته سید احمد میرزاده از انتشارات به نشر برای متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴، «فاطمه و فاطمه» (شباهت‌های حضرت معصومه با حضرت زهرا سلام‌الله علیهما) نوشته محمد مهاجرانی از انتشارات زائر برای متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ و در بخش ویژه این گروه سنی، کتاب «هشت قصه از امام جواد علیه‌السلام» نوشته حسین فتاحی از انتشارات قدیانی برای متولدین ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹؛ انتخاب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین جباری بیان کرد: در رده سنی «نوجوان» (۱۳ تا ۱۷ سال) نیز کتاب‌های «راز آن بوی شگفت؛ داستانی بر اساس زندگی امام رضا علیه‌السلام» نوشته فریبا کلهر از انتشارات به نشر، «با کبوتر‌های گنبد؛ سروده‌هایی درباره امام رضا علیه‌السلام برای نوجوانان» نوشته احمد میرزاده از انتشارات به نشر و در بخش ویژه این رده سنی کتاب «درختی که بال در آورد؛ داستان‌هایی از زندگی امام جواد علیه السلام» نوشته مجید ملامحمدی از انتشارات بوستان کتاب معرفی شده است.

وی همچنین افزود: در رده سنی «جوان و بزرگسال» (۱۸ سال به بالا) پنج منبع غنی همچون «مهارت‌های ارتباط مؤثر در سیره امام رضا علیه‌السلام» نوشته علی جانفزا از انتشارات به نشر، «فصل فیروزه» نوشته محبوبه زارع از انتشارات کتابستان معرفت، «درّ عصمت؛ مروری بر زندگانی حضرت معصومه سلام‌الله علیها» نوشته علی اشرف عبدی از انتشارات زائر، «زندگانی حضرت احمدبن موسی علیه السلام شاه‌چراغ» نوشته محمدرضا سنگری از انتشارات شاهچراغ و در بخش ویژه این رده سنی نیز کتاب «سیره تقوی؛ ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام جواد علیه‌السلام» نوشته جواد محدثی از انتشارات به نشر انتخاب شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم افزود: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت امام رضا علیه‌السلام، حضرت معصومه سلام‌الله علی‌ها و حضرت احمدبن موسی علیه‌السلام با بخش ویژه سیره حضرت ابن‌الرضا امام جواد علیه‌السلام برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین جباری بیان کرد: این جشنواره در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» و به دو شیوه مکتوب و الکترونیکی برگزار می‌شود و در هر دوره، این جشنواره از ویژگی‌های خاصی برخوردار بوده است که از جمله آن می‌توان به انتخاب ۱۲ عنوان کتاب با سلایقی متفاوت و در رده‌های سنی مختلف اشاره کرد.

وی افزود: هنر جشنواره رضوی توجه به ذائقه مخاطبان و احترام به علایق آن‌ها است به گونه‌ای که در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شاهد کتاب‌هایی متنوع هستیم به ویژه رمانی با موضوع حضرت فاطمه معصومه (س) که دختر و پسر زرتشتی را با عشقی پاک و زمینی در مسیر کاروان اهل بیت قرار می‌دهد و پیوندشان را آسمانی می‌کند. این دسته از کتاب‌ها که با ادبیات داستانی تلفیق شده است مخاطب را با خود همراه می‌کند تا با سیره الهی خاندان پیامبر هرچه بیشتر آشنا شود و رفتار و گفتارش را با مکتب رضوی و فاطمی تطبیق دهد.

حجت الاسلام والمسلمین جباری اظهار کرد: زبان هنر همیشه کانون توجه و مورد علاقه آحاد جامعه بوده و از شیرینی و لطافت خاصی برخوردار است، از این رو است که هر نسلی را به سمت خود جذب می‌کند و باعث علاقه مخاطب به کتاب و کتابخوانی می‌شود و او را با نویسندگان کشورش و آثار ادبی و مذهبی آنان آشنا می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم بیان کرد: این جشنواره همچون دوره‌های گذشته با خلاقیت و نوآوری همراه است و از ظرفیت فضای مجازی نیز استفاده کرده است، ضمن اینکه در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی علاقمندان می‌توانند در هر گروه سنی، تمامی کتاب‌های مخصوص خود را مطالعه و با شیوه‌هایی که ذکر شد در مسابقه شرکت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین جباری اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی از مصادیق رونق فرهنگ و مذهبی به شمار می‌رود که از جمله آن افزودن بخش ویژه در این مسابقه است.

وی سپس از همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های فرهنگی و ادارات می‌خواهیم که به عنوان ارادتمندان کریمه اهل بیت علیهم السلام و علی بن موسی الرضا در این جشنواره همکاری و مشارکت لازم را به عنوان خادمین فرهنگی داشته باشند و آن را متعلق به خود بدانند.

وی در پایان گفت: جوایز برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح ملی و استانی معرفی می‌شوند و افراد می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.razavi.iranpl.ir مراجعه کنند.

یادآور می‌شود کتاب‌های این جشنواره در کتابخانه‌های عمومی استان قم موجود است. همچنین دریافت فایل pdf کتاب‌ها به صورت رایگان از www.razavi.iranpl.ir امکان پذیر است.

انتهای پیام/الف

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قم برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.