در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

خبرهای خوش وزیر صمت درباره توزیع کالاهای تنظیم بازار در ماه رمضان

رحمانی گفت: توزیع کالا‌هایی مانند گوشت قرمز و برنج آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  رضا رحمانی وزیر صمت در حاشیه جلسه هیات دولت در  پاسخ به این پرسش که آیا وزارت صمت موافق کالابرگ شدن برخی کالاها است ،اظهار کرد: نظر من  این است که کالاهایی که با ارز دولتی وارد می شود باید مطمئن شویم که به دست مصرف کننده می رسد و نظام توزیع باید به طور مناسب تنظیم شود؛ضمن اینکه در گذشته نشان داده شده است که در برخی از کالاها این اطمینان را نداشتیم که کالا به دست مصرف کننده می رسد یا خیر.

وزیر صمت  همچنین در پاسخ به سوال  باشگاه خبرنگاران جوان درباره عدم  ارائه کالاهای تنظیم بازار در ایام ماه رمضان، اظهار کرد: توزیع کالاهایی مثل گوشت قرمز و برنج آغاز شده است؛ همچنین  وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که مشکلی برای تامین برنج ندارد.

 

وزیر صمت با تاکید بر اینکه هدف اصلی این وزارت‌خانه جلوگیری از توقف تولید است، افزود: پارسال به همه واحد‌های تولیدی و صنعتی اعلام شد تا مواد اولیه مورد نیازشان را به قدر کفایت تامین کنند تا امروز با مشکل مواجه نشوند. در این رابطه بانک مرکزی نیز در تلاش است تا به تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان بپردازد.

رحمانی ادامه داد: به سازمان صنعت استان‌ها ماموریت داده شده تا پیش از اینکه واحد‌های تولیدی و صنعتی با مشکل مواجه شوند، برای تامین مواد اولیه مورد نیازشان دست کم تا پایان امسال چاره اندیشی کنند. واحد‌های مشکل دار در زمینه تامین مواد اولیه می‌توانند به استانداری ها، سازمان صنعت استان‌ها یا ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هر استان مراجعه کنند. این کمک شامل تامین نقدینگی‌های مورد نیاز این واحد‌ها نیز می‌شود.

وی درباره وضعیت بازار خودرو و روند افزایش قیمت آن، نیز گفت: پس از گذشت دو هفته ابتدایی سال که خودروسازان در تعطیلات به سر می‌بردند، اکنون جریان تولید به روال عادی خود بازگشته است. در ماه‌های گذشته تعدادی از خودرو‌های تولیدی به دلیل کسری قطعه، کف پارکینگ‌های خودروسازان انبار شده بودند که در هفته جاری بخش عمده ناقصی قطعات رفع شد و این خودرو‌ها به تدریج به بازار عرضه می‌شوند.

وزیر صنعت خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه تولید خودرو به روال عادی خود بازگشته، بازار آن نیز به تدریج تنظیم خواهد شد.

وی بیان داشت: خودروسازان مطابق تعهدات خود در فروش فوری ۲۰ درصد تولیدات و عرضه ۸۰ درصدی دیگر خودرو‌ها برای عمل به برنامه پیش فروش‌ها اقدام می‌کنند.

رحمانی با اشاره به توزیع شکر اشاره کرد و گفت: با وجود متوسط مصرف روزانه هفت هزار تنی، ۱۰ هزار تن در روز از این کالا توزیع می‌شود. اما گرانی این روز‌های شکر در بازار به بارش‌ها و سیلاب اوایل سال مربوط است که وقفه‌ای در تولید آن ایجاد کرد.

وزیر صمت از افزایش نظارت‌ها در سطح خرده فروشی‌ها و عمده فروشی‌ها برای کنترل نوسان‌های قیمتی خبر داد.

رحمانی خاطرنشان کرد: برنج داخلی و خارجی هم به اندازه نیاز جامعه در انبار‌ها وجود دارد.
 
انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار