مدیرعامل هلال احمر استان قم مطرح کرد؛

راه اندازی اولین «مرکز نجات در حوادث ریلی کشور» در قم

گل فشان گفت: با تجهیز امکانات مورد نیاز، آموزش‌های امداد و نجات در حوادث ریلی را تا پایان تابستان۹۸ در این استان اجرا خواهیم کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، محمد گل فشان مدیرعامل هلال احمر استان قم در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر گفت: اولین مرکز نجات در حوادث ریلی کشور برای اولین بار در مرکز آموزش هلال احمر قم راه اندازی می شود ما در قم به دنبال توسعه آموزش‌های امدادی با استفاده از همه امکانات استان هستیم.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۲۹ هزار تن از آموزش‌های عمومی به صورت رایگان برخوردار شدند.

گل فشان تصریح کرد: خدمات هلال احمر علاوه بر شهر قم در بخش‌های مختلف استان نیز ارائه می‌شود و مردم بومی می‌توانند از خدمات پایگاه‌های جمعیت هلال احمر مستقر در محل زندگی خود بهره‌مند شوند.

وی با بیان این که با افتتاح ۲ پایگاه امداد و نجات هلال احمر در محور قم – گرمسار و آزاد راه قم – تهران روند امدادرسانی جاده‌ای این نهاد گسترش یافته و هلال احمر با به کارگیری همه امکانات برای نجات جان آسیب دیدگان ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. خاطر نشان کرد:تاسیس خانه‌های هلال در میان مساجد، اداره ها، کارخانه ها، روستا‌ها و ... از دیگر اقدام‌های ماندگار جمعیت هلال احمر قم برای گسترش فعالیت‌های داوطلبانه در سطح استان است که تا کنون ۱۰۵ مورد آن انجام شده است.

وی با بیان این که در سال گذشته ۹۷۳ عنوان برنامه توسط معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر قم اجرا و ۴۴ هزار و ۷۸۴ تن در این برنامه‌ها شرکت کردند. گفت: ۲۹ هزار تن در جریان برگزاری ۴۳۹ دوره از آموزش‌های هلال احمر استان در سال گذشته بهره‌مند شدند و رتبه نخست کشوری در بحث آموزش به قم اختصاص یافت.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های امدادی به ۵ درصد کارکنان اداره‌های استان از دیگر برنامه‌هایی است که همچون سال‌های گذشته توسط جمعیت هلال احمر قم دنبال می‌شود.

گلفشان با اشاره به این که برای ارتقاء سطح آموزش‌های امدادی و کاهش خسارت‌های حوادث در قم، دوره‌هایی خاص طراحی شده است که در آن آموزش‌های مورد نیاز هر یک از قشر‌های اجتماعی به صورت تخصصی ارائه می‌شود گفت: در گام نخست این آموزش‌ها به کارگران و شاغلان در صنایع و معادن استان ارائه خواهد شد وهمچنین آموزش‌های لازم برای مدیریت بحران‌های احتمالی به بخشداران و دهیاران که نقطه نخست مواجهه با حوادث هستند ارائه می‌شود که این موضوع نقش موثری در کاهش حوادث خواهد داشت.

انتهای پیام/الف

اولین «مرکز نجات در حوادث ریلی کشور» در قم راه اندازی می شود

برچسب ها: هلال احمر ، مرکز نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار