استعفای گروهی اقتصاددانان آمریکایی به دلیل برخورد‌های تلافی‌جویانه دولت ترامپ

عده‌ای از اقتصاددانان وزارت کشاورزی آمریکا به دنبال انتشار گزارشی مبنی بر آسیب زدن سیاست‌های واشنگتن به کشاورزان و مواجه شدن با برخورد‌های تلافی‌جویانه دولت، مجبور به استعفای گروهی شدند.

استعفای گروهی اقتصاددانان آمریکایی برای انتقاد از سیاست‌های ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی بیست، گزارش‌ها حاکی از آن است که گروهی از اقتصاددانان بخش تحقیقاتی وزارت کشاورزی آمریکا به دلیل انتشار یافته‌های پژوهشی که نشان می‌داد سیاست‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به اکثر کشاورزان آسیب زده، با برخورد‌های تلافی جویانه مواجه شدند و به همین علت از سمت خود استعفا دادند.

بنا به گزارش پولیتیکو، ۶ اقتصاددان مرکز تحقیقات اقتصادی در اواخر آوریل در یک روز از سمت خود کناره گیری کردند و علت آن را سرخوردگی ناشی از تلاش‌های تلافی جویانه و سوء ظن‌ها درباره اینکه تیم تحقیقاتی این مرکز قرار است تغییر کند، عنوان کردند.

سانی پردو، وزیر کشاورزی آمریکا اعلام کرده بود سرویس تحقیقات اقتصادی ممکن است تحت کنترل اقتصاددانان ارشد وزارت کشاورزی که مستقیما به او گزارش می‌دهند، قرار بگیرد. وزیر کشاورزی آمریکا همچنین اعلام کرد مقر سرویس تحقیقات اقتصادی به خارج از واشنگتن منتقل خواهد شد. بنا به گفته یکی از این اقتصاددانان، دولت آمریکا ارزشی برای یافته‌های آن‌ها قائل نبود بنابراین این اقدامات تلافی جویانه به این نهاد تحقیقاتی آسیب زده است.

بنا به گزارش‌ها از سال ۲۰۱۳ درآمد کشاورزان در آمریکا حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است و طی سال‌های اخیر بیش از نیمی از مجموعه‌های مهم کشاورزی که درآمد منفی داشته اند، مجبور شدند برای تامین مالی خانواده هایشان به دنبال منابع دیگر باشند.

استعفای دسته جمعی گروهی از اقتصاددانان آمریکا پس از آن صورت گرفت که سرویس تحقیقات اقتصادی نتایج پژوهشی را منتشر کرد که نشان داد قوانین مالیاتی جدید دولت آمریکا، مناقشه‌های تجاری دولت ترامپ و برخی سیاستگذاری‌ها به زیان بخش کشاورزی این کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار