مشهد/ دبیر کمیسیون شیلات ، کشاورزی و صنایع وابسته اتاق تعاون مرکزی ؛

سهم سرمایه گذاری تعاون در بخش کشاورزی 5 درصد است

دبیر کمیسیون شیلات ، کشاورزی و صنایع وابسته اتاق تعاون مرکزی از سرمایه گذاری 5 درصدی تعاون در بخش کشاورزی خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اتاق تعاون خراسان رضوی ، غفار محمدی با بیان این مطلب اظهار داشت : موضوع تصدی گری ها  در حوزه کشاورزی به دو بخش دولت و جهاد کشاورزی مربوط می شود که باید هر دو حوزه به صورت جدی در واگذاری این تصدی گری ها به بخش تعاون وارد عمل شوند .

 وی افزود : با توجه به تنوع رشته ها در زیر بخش کشاورزی و سهم 40 درصدی تعاون  در این بخش تنها 5 درصد در این حوزه سرمایه گذاری شده است  .

 دبیر اتاق تعاون کرمانشاه گفت : عدم ساماندهی بازار محصولات کشاورزی از تولید تا مصرف ، عدم پوشش بیمه تمامی محصولات کشاورزی ، هدفمند نبودن یارانه ها در بخش کشاورزی و همچنین مشخص نبودن سهم تعاون از هدفمندی یارانه ها از جمله چالش های بخش کشاورزی در حوزه تعاون است .

محمدی تصریح کرد : پایین بودن راندمان تولید ، عدم بهره وری مناسب از منابع آب و انرژی از دیگر چالش ها در این بخش به شمار می رود که باید مسوولان و برنامه ریزان امر چه در بخش دولتی و چه در وزارت جهاد کشاورزی نسبت به این موارد توجه ویژه ای داشته باشند .

وی خاطرنشان کرد : تخصیص اعتباری خاص از منابع تسهیلاتی بانک توسعه تعاون به بخش کشاورزی ، تعیین سهم اتاق ها و اتحادیه ها از منابع بانکی و تعریف فعالیت های کشاورزی در قالب خوشه های کسب و کار از جمله راهکارهای توانمند سازی بخش کشاورزی و شیلات در حوزه تعاون است .

 دبیرکمیسیون شیلات ، کشاورزی و صنایع وابسته اتاق تعاون مرکزی  یادآورشد : استفاده از ظرفیت های خالی تعاونی های کشاورزی و توجه به مشاغل خرد و خانگی در مناطق روستایی و همچنین توجه به طرح های توسعه ای تعریف شده از دیگر راه های توانمندسازی این بخش می باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.