مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم از آغاز برداشت ۷۲ هزار تن سیر از مزارع شهرستان طارم خبر داد.

آغاز برداشت ۷۲ هزار تن سیر از مزارع شهرستان طارمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  زنجان، مجتبی اسکندری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم تصریح کرد: کشاورزان طارمی هم‌اکنون کار برداشت محصول سیر از یک هزار و ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول را آغاز کرده و پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۲ هزار تن سیر از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار‌های مصرف شود.

 اسکندری عنوان کرد: سیر از محصولات مهم زراعی شهرستان طارم محسوب می‌شود و امسال حدود ۲ هزار نفر از بهره‌برداران طارمی از طریق کشت و کار این محصول امرار معاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال درآمد حاصل از کشت و کار سیر در شهرستان طارم ۱۰۸ میلیارد تومان برآورد شده است، بیان داشت: سیر تولیدی طارم همه ساله علاوه بر تامین نیاز استان زنجان به سایر استان‌ها همچون تهران، گیلان، قزوین، مازندران و کردستان ارسال می‌شود.

اسکندری خاطرنشان کرد: سیر تولیدی شهرستان طارم همچنین به دلیل برخورداری از طعم، عطر و کیفیت بسیار مطلوب همه ساله توسط بازرگانان سایر استان‌ها به مناطق مختلف کشور و کشور‌های خارجی از جمله عراق و روسیه صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم نبود انبار فنی و همچنین نبود واحد‌های بسته‌بندی و فرآوری صنعتی در این شهرستان را از جمله مشکلات سیرکاران طارم برشمرد و افزود: تامین نهاده‌ها، برگزاری برنامه‌های مختلف آموزشی، بازدید‌های کارشناسی و ارایه توصیه‌های فنی، ارسال پیامک‌ها و اطلاعیه‌های ترویجی و همچنین تلاش برای جذب تجار از مناطق مختلف کشور به منظور افزایش صادرات و تنظیم بازار محصول، از جمله اقدامات انجام گرفته توسط جهاد کشاورزی طارم در زمینه محصول سیر بوده است.

انتهای پیام/ن
 
 

سیر از محصولات مهم زراعی شهرستان طارم محسوب می‌شود

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.