رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:تالاب بین المللی هامون نیازمند برنامه منسجم و هدفمند است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همانطور که برنامه احیاء دریاچه ارومیه به شکل هدفمند در حال اجراست برای سیستان و تالاب بین المللی هامون نیز نیازمند برنامه‌ای منسجم و هدفمند هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، و به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان، عیسی کلانتری در کارگروه احیا تالاب بین المللی هامون اظهار داشت: برنامه راهبردی توسعه سیستان و بلوچستان بدون برنامه ریزی منسجم امکان پذیر نیست.

وی افزود: طرح توسعه سیستان، مساله هامون، مردم و گرد و غبار همه یک پکیج هستند که باید برنامه ریزی صحیح و اصولی شود، زیرا در غیر این صورت هر گونه هزینه کرد در این زمینه پول هدر دادن است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: ضروری ست مسئولان سیستان و بلوچستان در این زمینه جدی‌تر تصمیم بگیرند و منسجم‌تر عمل کنند.

وی اظهار داشت: از نیرو‌های جوان و دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان به منظور ارائه راهکار‌های علمی و برنامه ریزی منسجم برای احیا و حفظ تالاب بین المللی هامون چه در زمان خشکسالی و چه در زمان ترسالی در کنار متخصصان و مسئولان بهره جست.

کلانتری با بیان اینکه اولویت نخست در منطقه سیستان کشاورزی نیست و مهار گرد و غبار است گفت: در همین زمینه باید در قدم نخست تکلیف یکپارچگی حوزه استان مشخص و بعد با برنامه ریزی صحیح و استفاده از همسویی دستگاه‌های اجرایی و دانشگاهیان به یکپارچگی مدنظر برسیم.

وی بیان کرد: مردم صبور سیستان با توجه به خشکسالی‌های پی درپی منطقه شرایط بسیار سختی را از نظر معیشتی و امکانات تحمل کرده‌اند به طوری که آلودگی هوا، توفان‌های شن و ماسه، بیکاری کشاورزان، صیادان و دامداران منطقه موجب مهاجرت ساکنان منطقه به سایر مناطق کشور شده بود.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: امروز نیز دلخوش شدن به برداشت مقدار کمی نی از تالاب حق این مردم نیست و باید کار‌های اصولی و اساسی برای این خطه که خوشبختانه مورد توجه رئیس جمهوری هم است انجام شود.

وی از فرهیختگان، دانشگاهیان و مسئولان درخواست کرد تا طرح‌های مطالعات پراکنده‌ای را که در منطقه انجام شده را جمع آوری و یک طرح جامع و کاربردی برای اجرا در منطقه و کاهش مشکلات زیست محیطی و معیشتی مردم ارائه کنند.

انتهای پیام/پ

احیای تالاب بین المللی هامون

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار