صادرات بیش از ۲ میلیون تن کالای غیر نفتی از بندر شهید رجایی بندرعباس

مدیر بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال تا کنون دو میلیون و پانصد هزارتن کالای غیر نفتی از بندر شهید رجایی بندرعباس صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان ، الله مراد عفیفی پورمدیر بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال تا کنون دو میلیون و پانصد هزارتن کالای غیر نفتی از بندر شهید رجایی بندرعباس صادر شده است.

 وی افزود: محصولات پتروشیمی، فولاد، انواع مواد معدنی و خشکبار از مهم‌ترین کالا‌های صادراتی از بندر شهید رجایی به کشور‌های آسیای شرقی و میانه است.

مدیر بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:در این مدت، ۶۰۴ هزار و ۷۴۰ تن فرآورده نفتی به خارج از کشور صادر و یک میلیون و ۲۷۵ هزار و ۸۸۳ تن فرآورده نفتی به صورت کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) جابجا شده است.

عفیفی پور با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون بیش از سیصد فروند کشتی در بندرشهید رجایی پهلو گرفته است افزود: در این مدت نیز ۶۰ هزار تن کالای ترانزیتی از این بندر ترانزیت شد.

مهم‌ترین این کالاهاپنبه و گوگرد است که از آسیای شرقی به کشور‌های آسیای میانه و اروپا ترانزیت شد

وی افزود: از ابتدای سال نیز بیش از ۱۰ فروند کشتی با وزن ۳۷۵ هزار و ۱۷۵ تن حامل کالا‌های اساسی از کشور‌های آسیای شرقی وارد بندر شهید رجایی شد.

بندر شهید رجایی با ظرفیت سالانه ۱۰۰ میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم‌ترین بندر جمهوری اسلامی ایران است که ۵۸ درصد عملیات کالا‌های غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات جابه جایی فرآورده‌های نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.

بندر شهید رجایی بندرعباس در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس واقع است.

انتهای پیام/ف

صادرات کالای غیر نفتی از بندر شهید رجایی بندرعباس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.