محیط بانی در عوض سه سال حبس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان گفت: شکارچی غیر مجاز به دستور مراجع قضایی به ۲ سال محیط بانی در منطقه‌های شکار ممنوع دامغان محکوم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فرامرز اسفندیاری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان گفت: مراجع قضایی این شهرستان، شکارچی غیر مجاز یک رأس قوچ وحشی را به محیط بانی منطقه‌ای که در آن اقدام به شکار غیرمجاز کرده بود، محکوم کردند.

وی  افزود: این شکارچی غیر مجاز محکوم به سه سال حبس شدکه برای بازدارندگی بیشتر محکومیت، حبس فرد متخلف به مدت ۲ سال مشروط به محیط بانی، به حالت تعلیق در آمد.

به گفته وی، دوران محکومیت این شکارچی متخلف پس از گذراندن دوران محیط بانی و دریافت گواهی از سوی اداره حفاظت محیط زیست دامغان و ارائه به مراجع قضایی، به پایان می‌رسد.

وی افزود: در صورتی که این متهم، طی این ۲ سال محیط بانی، مرتکب جرم دیگری شود علاوه بر مجازات جرم اخیر، مجازات سه سال حبس تعلیقی او نیز اجرا می‌شود.

این شکارچی غیرمجاز، اسفند پارسال یک رأس قوچ وحشی را شکار کرد و از محل متواری شد که با هماهنگی دستگاه قضایی، همکاری عوامل انتظامی پاسگاه تویه دروار و فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان، مخفیگاه این شکارچی متخلف شناسایی و لاشه شکار قوچ وحشی کشف و ضبط شد.

این فرد متخلف علاوه بر تحمل احکام قضایی، به پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال ضرر و زیان وارده در حق سازمان حفاظت محیط زیست جریمه شده است.

انتهای پیام / گ 

حکم محیط بانی برای شکارچی متخلف در دامغان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار