در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران مدارس برای اجرای «طرح بوم»

رئیس سازمان برنامه‌ریزی آموزشی گفت: برای اجرای هر چه بهتر طرح بوم در مدارس، دوره‌های آموزشی ویژه مدیران در نظر گرفته شده است.

برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران مدارس برای اجرای «طرح بوم»حجت‌الاسلام و المسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازخوردهای حاصل از اجرای طرح برنامه ویژه مدارس (بوم) اظهار کرد: به‌تازگی با تدبیر وزیر آموزش و پرورش شورایی تحت عنوان شورای راهبردی طرح بوم شکل گرفته است که راهنمای اجرای این طرح خواهد بود.

وی ادامه داد: در این شورا راهنمای طرح بوم به تفکیک دبستان و متوسطه اول در حال تدوین است تا به اجرای بهتر طرح کمک کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: همچنین یک دوره آموزشی هم برای مدیران مدارس با هدف تبادل تجربیات مهم و ارائه نوآوری‌های جدید در اجرای طرح مورد توجه قرار گرفته شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ذوعلم با اشاره به اینکه اجرای این طرح برای پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان در برنامه‌ آموزشی مؤثر بوده است گفت: دانش‌آموزان در این طرح با تدبیر مدیر و معلم همچنین با مشارکت خانواده‌ها، طی برنامه‌ای ۲ ساعته خارج از محدوده رسمی و بسته کتاب درسی به فعالیت می‌پردازند.

طرح بوم بخشنامه اجباری و الزام آوری نداشت

وی با بیان اینکه طبق برآوردهای انجام شده اجرای این طرح در استان‌های مختلف متفاوت بوده است، افزود: در برخی استان‌ها طرح بوم را به‌طور آزمایشی و برخی به طور جدی در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: اجرای طرح بوم به گونه‌ای نبوده است که با بخشنامه‌ای الزام‌آور و اجباری طرحی را ابلاغ کنیم، بلکه مدارس براساس توانمندی خود این طرح را اجرا خواهند کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ذوعلم اظهار کرد: این طرح باید به همه پایه‌های تحصیلی تعمیم پیدا کند و طبق برنامه درسی ملی سه ساعت از برنامه درسی هر مدرسه‌ای باید در اختیار خود مدرسه و منطقه قرار گیرد که اکنون تا حدی زمینه‌های اجرا فراهم شده است و امیدواریم به طور کامل بستر لازم برای اجرا را داشته باشد.

وی تاکید کرد: سال آینده طرح بوم سه ساعته نمی‌شود اما بنابر برنامه درسی ملی در سال‌های آتی اجرای آن مطابق این برنامه به  سه ساعت خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار