مدیر کل میراث فرهنگی فارس از بهره برداری مجتمع تجارت جهانی صنایع دستی شیراز به عنوان یک بازارچه دائمی تخصصی و منحصر به فرد صنایع دستی، در خرداد ماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی سازمان میراث فرهنگی، صبح امروز، ۲۱ اردیبهشت ماه جاری به شیراز سفر کرد.

پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی سازمان میراث فرهنگی در ابتدای سفر خود با همراهی مدیر کل و معاون صنایع دستی فارس، از مجتمع تجاری مهستان، واقع در خیابان انوری شیراز بازدید و در جمع مالکان، سرمایه گذاران، هنرمندان و دست اندرکاران راه اندازی این مجتمع به عنوان مرکز تجارت جهانی صنایع دستی شهر شیراز حضور یافت.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس در این مراسم با تقدیر از طرح موثر سرمایه گذاران این مجتمع در حمایت از هنرمندان و معرفی بیش از پیش صنایع دستی فارس به بازار‌های جهانی اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته، پیش بینی می‌شود، مجتمع تجارت جهانی صنایع دستی شیراز به عنوان یک بازارچه دائمی تخصصی و منحصر به فرد صنایع دستی، در خرداد ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۹۸ به نام رونق تولید، طرح توسعه مراکز آموزش و ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی، در دستور کار جدی استان قرار دارد.

نعمتی کارشناس جذب و حمایت ازسرمایه گذاری فرمانداری شیراز نیز گفت: صنایع دستی یکی از ارزآورترین حوزه‌ها با حداقل‌ترین منابع مالی و مکانی است و مجموعه میراث فرهنگی فارس، سرمایه گذاران بخش خصوصی، هنرمندان صنایع دستی و فرمانداری شیراز، پیشگام راه اندازی این مجتمع تجارت جهانی صنایع دستی در شیراز شدند.

وی تصریح کرد: در این مجموعه، اساتید صنایع دستی و متخصصان بخش‌های تحقیق و آموزش، تجارت الکترونیک، بازاریابی و تبلیغات و گردشگری تجربی در کنار هم جمع می‌شوند تا ضمن تولید آثار شناسنامه دار صنایع دستی فارس، زمینه حضور هنرمندان این عرصه در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را فراهم کنند.

ربیعی مسئول آموزش و پژوهش این طرح نیز با اشاره بر آموزش صنایع دستی توسط اساتید مورد تایید مراکز فنی و حرفه‌ای در این مجتمع، بر استفاده از مواد اولیه مرغوب و استاندارد در تولید آثار تاکید و از همکاری تیم بازاریابی مجتمع تجاری صنایع دستی مهستان با راهنمایان تور‌های گردشگری برای معرفی این بازارچه دائمی و جهانی صنایع دستی خبر داد.

همچنین نعمتی مسئول آی تی مجموعه، همسان سازی و شناسنامه دار کردن اثر و هنرمند را در ایجاد ارزش افزوده مهم ارزیابی کرد و گفت: فراهم کردن شرایط شناخت بصری و ملموس بودن آثار و راه اندازی درگاه‌های الکترونیک از دیگر اقدامات بخش آی تی پروژه است.

سرکاری رئیس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان شیراز نیز از آمادگی استفاده از ظرفیت مهارت آموزی در محیط کار واقعی، کارورزی و اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بخصوص در رشته صنایع دستی سخن گفت.

پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی سازمان میراث فرهنگی هم تصریح کرد: هنر صنایع دستی شیراز و استان فارس نگین افتخار ایران است و این مکان منحصر به فرد تجاری می‌تواند بستر رشد بیش از پیش آثار ارزشمند صنایع دستی را فراهم کند.
این مقام مسئول با اشاره به دقت نظر ویژه مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی بر راه اندازی چنین مراکزی بیان کرد: در تهران مجتمع تجاری جهانی فرودسی در دست اقدام است و بسیار خرسندم در پایان سفر به مونسان نوید مجتمعی با ماهیت و کارکرد مجتمع تهران را در شهر هنرپرور شیراز دهم و امیدوارم که این مجتمع الگویی موفق برای دیگر کلانشهر‌های کشور باشد.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی سازمان میراث فرهنگی افزود: فارس، استان استراتژیک کشور در حوزه صنایع دستی است و در صورت راه اندازی این مجتمع در خرداد ماه جاری، تمام تلاش خود را برای حضور ارزیابان، نظریه پردازان و اعضای شورای جهانی دستی در این بازارچه تخصصی و با قابلیت انجام خواهم داد.

انتهای پیام/چ

بهره برداری از مجتمع تجارت جهانی صنایع دستی شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.