باهنر در نشست خبری:

مردم ایران اجازه نخواهند داد خواب آشفته دشمنان تعبیر شود/ درخواست تماس تلفنی ترامپ جنگ روانی است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: مردم ایران با صبرشان اجازه نخواهند داد خواب آشفته دشمنان تعبیر شود.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری که صبح امروز (۲۲ اردیبهشت ماه) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: فضای تحریک آمیز آمریکا و اسرائیل در برخی از کشور‌های منطقه علیه ایران و اتفاقات صورت گرفته کمی هیجاناتی را در داخل ایجاد کرد که رسانه‌ها باید در این مسئله باید به وظیفه ملی و شرعی خود عمل کنند.

وی ادامه داد: جنگ اقتصادی علیه ایران جنگ تمام عیار و جدی و ملموس است، اما جنگ روانی زودتر آعاز شده است برای اینکه بتواند در جنگ اقتصادی به موفقیت بیشتری برسد.

باهنر تصریح کرد: مردم ایران با صبر خود باعث می‌شوند که خواب آشفته دشمن تعبیر نشده و رسانه‌ها در این جنگ می‌توانند در مقابل این جنگ نقش تمام عیار داشنه باشند.

وی با اشاره حضور همزمان احمدی‌نژاد و ناطق نوری در جلسه افطاری جامعه مهندسین گفت: جبهه خط امام و پیروان و رهبری که متشکل از ۱۵ حزب است جلسات ماهیانه‌ای را تشکیل می‌دهد که در آن از فعالان سیاسی دعوت می‌شود. بیش از ۱۰ سال پیش جلسات در دانشگاه امام صادق برگزار می‌شد، اما به دلیل تداخل در برگزاری کلاس‌های دانشگاه به مکان دیگری منتقل شد.

باهنر خاطرنشان کرد: در این جلسه تشکیلاتی از اعضای شورا‌های مرکزی احزابی که عضو جبهه خط امام و رهبرب هستند و البته از شورای مرکزی احزاب اصولگرا دعوت می‌شود و در کنار آن نمایندگان مجلس و نمایندگان ادوار عموما دعوت می‌کند، اعضای دولت و مجمع تشخیص هم دعوت می‌شوند و این دعوتنامه ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین هیچ دعوت ویژه‌ای نشده است و کار جدیدی انجام نشده است و دعوت افطاری یک دعوت عمومی بود.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به عملکرد مجلس گفت: بررسی عملکرد مجلس باید با اتفاقات همزمان جامعه بررسی شود، یکسری اتفاقات خارج از مجلس اتفاق می‌افتد که مجلس را تحت شعاع قرار می‌دهد مثل مسئله جنگ، مسئله منافقین، مسئله پذیرش قطعنامه و ارتحال امام. بنابراین هر مجلسی که بررسی می‌شود باید مسائلی که همزمان در جامعه اتفاق افتاده است، هم بررسی شود.

باهنر ادامه داد: مجلس دهم از نظر ساختاری متفاوت نبود چرا که هر مجلسی که روی کار می‌آید ۶۰ درصد نمایندگان قبلی رای نمی‌آورند و این چیز جدیدی نبود، اما یک ویژگی مجلس دهم این بود که نمایندگان ادوار دیگر نداشت و در نتیجه این مجلس فراکسیون اکثریت نداشت و این ویژگی باعث شد که ضعیف ظاهر شوند همانطور که دولت‌های ائتلافی هم در دنیا ضعیف ظاهر می‌شوند.

وی در مورد جلسات گفتگوی ملی خاطرنشان کرد: جلسات گفتگوی ملی ساختارمند نیست و فقط یک ایده است که در حال شکل گرفتن است. قبلا هم کسانی می‌گفتند که آشتی ملی انجام شود که ما به این معتقد نیستیم؛ چرا که مردم با یکدیگر قهر نیستند اگر مشکلی هست بین جریان‌های سیاسی است.

باهنر با بیان اینکه جلسات گفت‌وگوی ملی با حضور افرادی همچون ضرغامی و عارف در حال برگزاری است، تصریح کرد: من از گذشته معتقد بودم که جریان‌های سیاسی در عین اینکه با هم رقابت می‌کنند قائل به گفتگو با یکدیگر باشند و این موضوعی است که ما در زمان شکل گیری خانه احزاب در دوران اصلاحات هم آن را مطرح کردیم. معتقدیم رقابت نباید تبدیل به خصومت شود و اعضای احزاب مختلف باید باهم گفتگو کنند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: معتقدیم چرا اگر قرار است افراد همدیگر را نقد کنند، این نقد در رسانه‌ها باشد؟ ما از خانه احزاب هم بسیار استقبال کردیم چرا که احزاب مختلف به صورت ساختارمند با یکدیگر تعامل دارند و می‌تواند نقش وسیعی در گفتگو‌ها داشته باشند چرا که معتقدیم در گفتگو‌ها برکت است و احزاب می‌توتنند رقابت سالم کنند و خصومت نداشته باشند و در جریان‌های مختلف مشارکت داشته باشند. ما علاقه مندیم که این جلسات توسعه پیدا کند و بتواند سازمان‌مند شود و اساسنامه‌ای هم داشته باشد.

باهنر خاطرنشان کرد: ما تا به حال بیشتر نحوه گفتگو را در این جلسات مورد بحث قرار دادیم نه اینکه به خود گفتگو مشغول شده باشیم و تلاش بر این است که از جایی شروع کنیم که کمترین اختلاف نظر میان جریان‌ها وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا در برجام گفت: زمانیکه گفتگوی ۵+۱ شروع کردیم مدعی بودیم که می‌خواهیم وارد یک بازی برد برد شویم و هرچند معتقدم مذاکرات خوب پیش رفت و هیچ کشوری ضرر نخواهد کرد اگر کشور‌های دیگر متعهد بمانند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: اگر در تاریخ آمریکا دقت کنید متوجه می‌شوید که قرارشان بر این است که یک رئیس جمهوری بیاورند که بگویند دیوانه است این رئیس جمهور کسی است که نمی‌شود پیش‌بینی اش کرد یا روی حرفش حساب کرد. نگاه کنید که چقدر کار‌هایی که ترامپ انجام داده، متفاوت با سایرین بوده است.

وی افزود: البته معتقدم که کار از دست هیئت حاکمه آمریکا هم خارج نشده است و تمام این اعمال ترامپ بخشی از استراتژی آمریکایی‌هاست که می‌خواهد عقب افتادگی‌های اقتصادی آمریکا را جبران کند.

باهنر با بیان اینکه آدم جایی گفتگو می‌کند که یک ترمینولوژی قابل اعتماد وجود داشته باشد، گفت: شرط نخست در انجام گفتگو با آمریکا این است که آنان به گفتگو‌های قبلی و تعهدات خود بازگردند تا توجیهی برای گفتگوی مجدد شود و آتش پشتیبان ترامپ جنگ روانی است اینکه معتقد است، مردم باید به او زنگ بزنند، همه یک جنگ روانی است.

دبیر جامعه مهندسین اسلامی در مورد جمنا گفت: هر دوره هر زمان که وارد انتخابات شویم ۸۰ درصد انرژی ما صرف وحدت نیرو‌های خودی می‌شود و این مخصوص ما نیست و اصلاح‌طلبان و مستقلین هم همینگونه هستند و هربار باید مذاکره کنیم و به وحدت برسیم. هدف گذاری ما توافق صددرصدی است، اما در هر دوره متفاوت است مثلا در دوره گذشته در ریاست جمهوری توافق زیادی داشتیم.

باهنر در مورد تغییر اسم ائتلاف گفت: اینکه اسم ائتلاف عوض شود یا نه باید گفت جمنا و جمنایی‌ها هستند، اما فقط جمنایی‌ها نیستند و گرو‌ه‌های مختلف اصولگرایی دیگری هم به این مجموعه اضافه می‌شوند و شورای وحدت راهبردی اصولگرایان شروع شده، اما اسامی مهم نیستند مسما این است که مجموعه اصولگرایان به تفاهم برسیم تا یک لیست ظاهر شویم و اینکه موفق بشوند یا نه مهم نیست، اما طبیعی است طیف ما از آدم‌های تند رادیکال هستند تا آدم‌های معتدل و این ائتلاف باید سعی کند همه را جمع کند.

وی ضمن گرامیداشت یاد خاطره آیت‌الله مهدوی کنی خاطرنشان کرد: ایشان معتقد بودند وحدت ما وحدت فلسفی نیست، یک ائتلاف انتخاباتی است و معنایش این نیست که نیرو‌های رادیکال ما مواضع خود را معتدل کنند و یا برعکس و عملا یک نوع ائتلاف است.

باهنر تصریح کرد: در این ائتلاف همه جبهه‌ها حضور دارند جبهه پیروان خط امام و رهبری، جبهه پایداری، طیف آقای قالیباف، جمنایی‌ها و جبهه ایستادگی هم حضور دارند هدف گذاری برای وحدت صددرصدی است، اما نتیجه چه می‌شود معلوم نیست در تهران معمولا دوسه لیست بیشتر خارج نمی‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نظر ما این است که حتما طیف آقای لاریجانی هم در این ائتلاف باشد. در دوره گذشته هم اینگونه نبود که طیف اقای لاریجانی از ما جدا شود. فقط در تهران دو نفر وارد لیست امید شدند که بعد از ورود به مجلس وارد طیف اصلاح‌طلبان نشدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار