معاون اجرایی طرح فهام شرکت توانیر:

بیش از ۳۰۶ هزار کنتور هوشمند در سال گذشته نصب شد/ تجهیز ۵۶ هزار چاه کشاورزی به کنتور هوشمند

ولیداد گفت: تعداد چاه‌های کشاورزی مجهز به کنتور هوشمند در سال گذشته به ۵۶ هزار چاه رسید.

نصب بیش از ۳۰۶ هزار کنتور هوشمند در سال گذشته/ تجهیز ۵۶ هزار چاه کشاورزی به کنتور هوشمندبه‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)؛ محمدعلی ولیداد، معاون اجرایی طرح فهام شرکت توانیر با اشاره به تجهیز تمامی چاه‌های کشاورزی به کنتور‌های هوشمند طرح فهام، از فراهم شدن امکان پایش آب برداشت شده از چاه‌ها بر اساس انرژی مصرفی از سوی وزارت نیرو خبر داد.

وی تصریح کرد: با نصب ۳۰۶ هزار و ۹۷۸ دستگاه کنتور هوشمند در کشور طی سال گذشته، تعداد چاه‌های کشاورزی مجهز به این نوع کنتور به ۵۶ هزار چاه رسید.

معاون اجرایی طرح فهام شرکت توانیر به اجرای ۹ اقدام فنی در این طرح اشاره کرد و گفت: ایجاد و راه‌اندازی ۶ مرکز کنترل با ظرفیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نقطه اندازه گیری برای پوشش تمام مشترکان دیماندی و چاه‌های کشاورزی کشور در ۶ شرکت توزیع برق تهران، مشهد، اهواز، زنجان، بوشهر و اصفهان از جمله این اقدامات است.

وی افزود: کاهش ۲۵۰۰ مگاوات از دیماند مصرفی در ساعات پیک، ارسال گزارش دستکاری در کنتور‌ها برای مرکز کنترل و کاهش تلفات غیر فنی، افزایش رویت‌پذیری و بهره‌برداری، نصب یک میلیون کنتور هوشمند برای مشترکان ۳ فاز خانگی و تجاری پرمصرف و مدیریت سمت تقاضا از دیگر اقدامات این دفتر در سال گذشته به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید: کنترل بار مصرفی مشترکان برق با اینترنت اشیاء در تابستان ۹۸


در گزارش این دفتر با تاکید بر اولویت تکمیل اجرای پروژه اقتصاد مقاومتی طرح فهام تصریح شده است: شرکت‌های توزیع برق شهرستان مشهد، تهران بزرگ، زنجان و بوشهر به عنوان نمایندگان شرکت توانیر و ناظران اجرا و تکمیل طرح انتخاب شدند و شرکت توانیر نیز به عنوان یک نهاد بالادستی با تشکیل ۲ معاونت مهندسی و اجرایی، انجام فعالیت‌های فنی و اجرایی را برعهده دارد.

همچنین برای اجرای طرح در سال ۹۸ مذاکراتی با شرکت‌های پیمانکار و شرکت‌های کنتورساز انجام و آمادگی این شرکت‌ها برای تامین کنتور‌های مورد نیاز اعلام شده است.

این گزارش در ادامه تدابیر و اقدامات پیش‌بینی شده امنیتی طرح فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی (فهام) را بیان می‌کند و نخستین راهبرد سند "افتا" را الزامی بودن تامین امنیت زیرساخت‌های حیاتی کشور می‌داند و می‌افزاید: از آنجا که طرح فهام نیز یک زیرساخت حیاتی کشور جهت مدیریت و پایش بخش توزیع برق است، باید جهت تامین امنیت آن سازوکار‌های لازم مطابق سند ذکر شده در نظر گرفته شود.

 انتهای پیام/

کاهش ۲۵۰۰ مگاوات از دیماند مصرفی در ساعات پیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار