تولد اولین بره های نماد جانوری استان همدان

زایمان میش ارمنی در منطقه حفاظت شده خانگرمز منجر به تولد بره های دو قلو و نخستین گزارش زاد آوری نماد جانوری استان همدان در سال جاری شد.

تولد اولین بره های نماد جانوری استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، بره‌های دو قلو از یک میش مادر در نخستین روز هفته جاری به دنیا آمدند و توسط ارسلان کمانکش، مسئول این منطقه حفاظت شده گزارش شدند.

این اولین گزارش زایمان وحوش در منطقه حفاظت شده خانگرمز در سال جاری است.

قوچ و میش ارمنی نماد جانوری استان همدان است که از مناطق مرزی آذربایجان تا زنجان، همدان، اراک، کردستان، ایلام و شمال غربی خوزستان پراکندگی دارد.

شاخ‌های قوچ ارمنی از قوچ اوریال کوتاه تر، خمیدگی شاخ‌ها برخلاف سایر قوچ‌ها به طرف بالای گردن است. ماده‌ها اغلب فاقد شاخ هستند یا شاخ‌های بسیار کوچکی دارند، مو‌های زبر و کوتاه به رنگ قهوه‌ای تا سیاه از زیر گردن تا سینه روئیده اند که در فصل زمستان کاملاً مشخص است. در ناحیه کمر لکه سفید و زینی شکلی دارند.

این گونه از علوفه، بوته‌ها و برگ درختان تغذیه می‌کند، ولی کمتر از کل و بز سرشاخه می‌خورند. فصل زایمان این گونه در بهار است و به دلیل شروع فصل زاد و ولد وحوش و حساسیت این ایام، از ۱۵ اریبهشت ماه لغایت ۱۵ خرداد ماه ورود کلیه افراد به داخل مناطق حفاظت شده محیط زیست ممنوع اعلام می‌ شود.

انتهای پیام/ ش

 بره‌های دو قلو اولین گزارش زایمان وحوش در منطقه حفاظت شده خانگرمز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.