مدیرکل بهزیستی استان سمنان خبر داد؛

تخریب ۲۳ منزل مسکونی مددجو در کالپوش / اعزام ۳ مرحله ای کارشناسان طرح محب به کالپوش

ایزدپور گفت: در روستای حسین‌آباد کالپوش ۲۳ منزل مسکونی دچار آسیب رانش زمین شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان با اشاره به  اینکه بر اثر سیلاب و رانش زمین در میامی ۷۸ خانوار مددجوی بهزیستی آسیب دیدند،گفت: از این تعداد ۶۰ سرپرست خانوار ساکن روستای حسین‌آباد کالپوش هستند که هم‌زمان با رانش زمین و لزوم تخلیه اضطراری واحد‌های مسکونی برای دریافت کمک‌های بهزیستی در سامانه سازمان بهزیستی کشور ثبت‌نام کردند.

وی بابیان اینکه به این تعداد خانوار ثبت نام شده در سامانه بهزیستی مبالغی شامل ۵۰۰ هزار تومان تا یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کمک شده است، افزود: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده طی هفته‌های بعد مرحله دوم واریزی‌ها به مابقی افراد ثبت‌نام‌شده صورت خواهد گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان ضمن بیان اینکه در روستای حسین‌آباد کالپوش ۲۳ خانوار دچار آسیب رانش زمین شدند، ابراز داشت: از تعداد خانه‌های موجود در این روستا ۳۰ مورد احداثی است به این معنی که خانه قبلی آن‌ها قابل سکونت نیست و می‌بایست خانه جدید برای آن‌ها ساخته شود.

وی بابیان اینکه برخی دیگر از خانه‌های مددجویان تعمیراتی است که می‌بایست بنیاد مسکن میزان مبلغ موردنیاز هر خانه را محاسبه و نحوه پرداخت را اعلام کند، تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات بهزیستی در این منطقه کمک به تخلیه هفت واحد مسکونی تخریب‌شده با بهره‌گیری از تسهیل گران محلی و پیگیری اسکان آن‌ها است که این روند تداوم دارد.

ایزدپور بابیان اینکه ۵۰ سبد کالا با ارزش ریالی ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان بین مددجویان آسیب‌دیده منطقه کالپوش توزیع‌شده است، افزود: با توجه به اینکه بنیاد مسکن برای شش ماه اجاره خانه‌های منازلی که تخلیه شدند را تقبل کرده و مشخص نیست که این افراد تا چه زمان باید در نواحی دیگر اسکان داشته باشد لذا بهزیستی برای مددجویان تحت پوشش خود طی شش ماه دوم برنامه‌ریزی کرده است.

وی با اشاره به اینکه کل کمک‌های غیر نقدی این اداره کل تا به امروز به مناطق سیل‌زده کشور پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و کمک‌های نقدی بیش از ۲۵۷ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان افزود: با توجه به نیاز شدید خانواده‌های آسیب‌دیده، برای کمک به این خانواده‌ها و کاهش آلام، اداره کل بهزیستی استان کارشناسان طرح محب خود را به منطقه کالپوش در استان سمنان (سه مرحله) و گلستان آق‌قلا (یک مرحله) اعزام کرده است.

انتهای پیام / م

۳۰ خانه مددجویان بهزیستی کالپوش قابل سکونت نیست

برچسب ها: حوادث ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار