سم پاشی ملخ در اوریم سوادکوه

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه از سم پاشی ملخ در اوریم این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اسماعیلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه با اشاره به بارندگی مناسب در منطقه و شیوع حمله ملخ منطقه وخسارت به مراتع وباغات گفت:همه ساله مناطقی که کانون ملخ‌ها هستندبحث نظارت پایش و مبارزه انجام میشه امسال هم با توجه به بارندگی خوبی در سطح شهرستان و کشور داشتیم احتمال شیوع ملخ‌های بومی می‌روددیده بانی اداره از بهمن ماه شروع به نظارت و پایش که سم پاشی انجام می‌شود.
 
وی افزود:ملخ‌ها عموما از بهارماه شروع به رشد و تخم ریزی می‌کنن پایش آناز بهمن ماه شروع و عموما مراحل کانون کوبی و مبارزه با ملخ انجام می‌شود.
 
اسماعیلی گفت: این ملخ‌ها بومی به ملخ‌های مراکشی معروف هستندودر منطقه حضور دارند با توجه به شناخت و پایشی که داشتیم در ۱۲ نقطه شهرستان این کانون‌ها وجود د ارد همه ساله با حمایت کارشناسان شهرستان این نظارت انجام و کانون کوبی وسم پاشی صورت می‌گیرد.
 
مدیر اداره جهاد کشاورزی سوادکوه افزود:راه‌های دیگر مبارزه با این ملخ‌ها استفاده از سار و کلاغ هست بومی‌های محل نیز می‌توانند با پرورش بو قلمون ماکیان مرغ و اردک انجام دهند چون این منطقه تقریبا ییلاقی بوده وساکنان آن در همه فصول حضور ندارند در مراتع با استفاده سم و سم پاش در اختیار دهیار و شورای محل قرار می‌دهیم سم پاشی انجام می‌شود.

انتهای پیام/آ
 

 ملخ در اوریم سوادکوه سم پاشی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار