از ماهی مرکب تا مارماهی در خدمت روانپزشکان / مشکلات روانی در رم باستان چگونه درمان می‌شد؟

جالب است بدانید که روش‌های درمانی مشکلات روانی در سال‌های گذشته با امروز تفاوت‌هایی آشکار داشته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، درمان بیماری‌های روانی می‌تواند بسیار پیچیده یا بسیار ساده باشد. اما در سال‌های گذشته درمان مشکلات روانی روندی متفاوت با امروز داشت. در آن سال‌ها از روش‌های درمانی خاصی استفاده می‌شد.

از ماهی مرکب تا مارماهی در خدمت روانپزشکان / مشکلات روانی در رم باستان چگونه درمان می‌شد؟

نباید فراموش کنیم که متاسفانه در برخی از برهه‌های تاریخ با بیماران روانی یا مبتلایان به برخی از ساده‌ترین اختلالات نورون‌های عصبی مثل صرع یا حتی یک میگرن ساده که اساسا هیچ ارتباطی هم به مشکل روانی ندارد برخورد‌هایی بسیار ناپسند انجام می‌شد.

برای مثال این افراد به عنوان جن زده، جادو شده، طلسم شده و ... شناسایی و یا طرد می‌شدند یا مورد ظلم قرار می‌گرفتند. با این وجود جالب است بدانید در دوران رم باستان با این افراد برخورد‌هایی متفاوت می‌شد. درواقع روانپزشکان آن روز‌ها برای درمان افراد از روش‌های درمانی جالبی کمک می‌گرفتند.


بیشتربخوانید : آشنایی با ترسناکترین موزه های جهان+عکس


یکی از روش‌های درمانی جالب که برای افراد دچار مشکلات روانی استفاده می‌شد، کمک گرفتن از ماهی مرکب یا مارماهی بود. همانطور که می‌دانیم ماهی مرکب در حالتی که احساس خطر می‌کند ماده‌ای جوهر مانند از خود منتشر می‌کند و پزشکان رم باستان معتقد بودند برخی از بیماری‌های روانی را می‌توان با کمک همین جوهر درمان کرد.

اما کاربرد مارماهی برقی با الکتروشوک‌های امروزی مشابهت‌های زیادی دارد. درواقع برخی از پزشکان در دوران رم باستان معتقد بودند می‌توان با کمک مارماهی برقی بخش بزرگی از اختلالات روانی را حل کرد. قطعا آن زمان اطلاعات محدودی در مورد الکتروشوک وجود داشته، اما همین ابتکار عمل در نوع خود بینظیر محسوب می‌شود.

رمی‌های باستان از این روش‌ها افزون بر درمان مشکلات روانی برای درمان انواع سردردها، مشکلات عصبی و حتی اختلالات خواب استفاده می‌کردند.

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

روش درمان بیماری‌های روانی در رم باستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.