پایان عملیات تعمیر شبکه برق آسیب دیده از سیل در شهرستان باوی

مدیر امور برق شهرستان باوی از اصلاح و تعمیر بخش آسیب دیده شبکه برق این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهزاد شافعی زاده، مدیر امور برق شهرستان باوی گفت: با افزایش دبی رودخانه کارون و جاری شدن سیلاب در بخش‌هایی از مناطق شهرستان باوی، شبکه برق نیز متاثر از سیل شد و آسیب‌هایی به آن وارد شد.

وی بیان داشت: گسترش و حجم زیاد سیلاب باعث سست شدن و سقوط تعدادی از پایه‌های برق در قسمت غرب رودخانه کارون شد که به دلیل سیلاب، امکان ترمیم سریع و استمرار برق رسانی برای برخی از روستا‌ها در آن بخش ممکن نبود.

شافعی زاده تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل تاخیر در خدمات رسانی، تردد قایق‌های امدادرسان بود که در اثر برخورد با شبکه آسیب دیده در روستای سیدعیدی، باعث شکسته شدن تعدادی پایه فشار متوسط و قطع برق روستا شد که با نصب سه پایه فشار متوسط ۱۵ متری، شبکه ترمیم و روستا برقدار شد.

مدیر امور برق شهرستان باوی اذعان داشت: در اجرای این عملیات که پس از فروکش کردن سیلاب و امکان امدادرسانی برق میسر شد، همزمان شبکه برق عبوری از رودخانه کارون بطرف روستا‌های منصوریه یک و ۲، نبگان و عباسیه (غزی) نیز اصلاح و اهالی از نعمت برق برخوردار شدند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در روستای چم العبید نیز به دلیل سقوط تیر برق، جریان برق قطع شد که ابتدا با نصب یک دستگاه دیزل ژنراتور به طور موقت اردوگاه اسکان سیل زدگان برقدار و سپس با همکاری امور برق منطقه ۲ با نصب ۲ پایه فشار متوسط و ۵۰ مترکابل خودنگهدار رفع اشکال و شبکه برقدار شد.

بهزاد شافعی زاده اظهار کرد: پس از اعلام افزایش دبی رودخانه کارون و هجوم سیلاب به منطقه با انجام اقدامات تامینی و جلوگیری از برق گرفتگی و خسارات ناشی از آن ۲۷ دستگاه ترانس برق مربوط به پمپاژ آب خام منصوبه در مجاورت رودخانه کارون از مدار خارج و به منظور تسریع در انجام مانور‌های بعدی در روستا‌های کوت سیدسلطان یک ست فیوز سرخط برای پمپاژ حاشیه رودخانه نصب شد.

انتهای پیام/گ

شبکه برق در باوی تعمیر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.