سال گذشته محقق شد؛

اشتغالزایی ۷۰۰ نفری در حوزه دامداری‌های کوچک روستایی در استان زنجان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: ۷۰۰ نفر در حوزه دامداری‌های کوچک روستایی در استان زنجان فعالیت می کنند.

اشتغالزایی ۷۰۰ نفری در حوزه دامداری‌های کوچک روستایی در استان زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار ۵۷۰ دامداری کوچک روستایی دارای مجوز با ظرفیت ۶۳ هزار و ۲۱۵ راس در استان زنجان در حال فعالیت هستند که ۶۲۲ واحد گاوداری شیری، ۲۹۹ واحد پرواربندی گوساله، ۵۴۱ واحد پرواربندی بره، ۱۰۷ واحد پرورش گوسفند داشتی و یک واحد پرورش بز داشتی را شامل می‌شود.

محمدعلی صادقی گسترش دامداری‌های کوچک روستایی را از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان برشمرد و عنوان کرد: اشتغالزایی با هزینه پایین از اصلی‌ترین مزایای ایجاد دامداری‌های کوچک روستایی است و متقاضیان می‌توانند با کم‌ترین مشکل و در حداقل زمان مجوز ایجاد این نوع دامداری را دریافت کنند.

صادقی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود یک هزار و ۵۰۰ فقره پروانه بهره‌برداری و مجوز نوسازی و بهسازی در حوزه دامداری‌های کوچک روستایی در استان صادر شده و برای ۷۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شد.

وی با بیان اینکه به منظور افزایش راندمان تولید سالانه بالغ بر ۱۰ هزار راس دام در حوزه دامداری‎های کوچک روستایی در استان زنجان تلقیح مصنوعی می‌شوند، افزود: سال گذشته بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در این حوزه به دامداران استان تسهیلات پرداخت شد و حدود ۴۰۰ میلیون ریال نیز برای بهسازی این نوع دامداری‌ها به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان میزان تولید شیر خام طی سال گذشته در استان را بالغ بر ۱۶۴ هزار تن اعلام کرد و بیان داشت: دامداری‌های کوچک روستایی عمده تامین‌کننده شیر گوسفندی در استان هستند.

انتهای پیام/ن
 
 

در حال حاضر یک هزار ۵۷۰ دامداری کوچک روستایی دارای مجوز در استان زنجان فعالیت می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.