مجری طرح گندم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خرید تضمینی گندم از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گذشت/متوسط قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم ۱۷۲۶ تومان

خرید تضمینی گندم از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گذشت/متوسط قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم ۱۷۲۶ توماناسفندیاری پور گفت: از ابتدای فصل برداشت تا کنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم با ارزش ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از گندمکاران خریداری شده است.

اسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تا کنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم با ارزش ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از گندمکاران خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان خرید ۲۴ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه تا تاریخ ۲۲ اردیبهشت از مجموع گندم خریداری شده یک میلیون و ۲۹۰ هزار تن با ارزش ۲ هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان در سامانه خرید ثبت شده است، افزود: تاکنون یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از بهای ارزش گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است.

اسفندیاری پور ادامه داد: بنابر آخرین آمار استان‌های خوزستان با یک میلیون تن، بوشهر ۱۱۵ هزار تن، ایلام ۱۰۵ هزار تن، جنوب کرمان ۷۲ هزار تن و فارس ۵۵ هزار تن بالاترین میزان خرید تضمینی گندم را به خود اختصاص دادند.

به گفته مجری طرح گندم، در حال حاضر برداشت گندم از ۸ استان اقلیم گرم و خشک همچون خوزستان، بوشهر، جنوب کرمان منطقه جیرفت و کهنوج، فارس، ایلام، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد در حال انجام است.

وی نرخ پایه هر کیلو خرید تضمینی گندم را یک هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به کیفیت بالای گندم‌های تولیدی، متوسط قیمت کنونی خرید تضمینی هر کیلو گندم از کشاورزان ۱۷۲۶ تومان است.


بیشتر بخوانید: خرید تضمینی گندم از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گذشت/ نیازی به واردات گندم نداریم


مشاور وزیر جهاد کشاورزی در توصیه‌ای به کشاورزان افزود: گندمکاران پس از برداشت از آتش زدن بقایای کاه و کلش گندم در مزارع اجتناب کنند چرا که ماندگاری بقایای گندم در مزارع در حاصلخیزی خاک تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: اگرچه بخشی از گندم استان‌های خوزستان و گلستان به سبب وقوع سیل اخیر از بین رفت، اما وضعیت تولید در مابقی استان‌ها به سبب شرایط مساعد بارندگی مطلوب است و همواره پیش بینی می‌شود که تولید گندم به ۱۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.

اسفندیاری پور در پایان با اشاره به اینکه نیازی به واردات گندم نداریم، تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید امسال برای چهارمین سال متوالی در تولید گندم خودکفا هستیم، از این رو نگرانی از حیث تامین گندم مورد نیاز نداریم.

انتهای پیام/

امسال برای چهارمین سال متوالی در تولید گندم خودکفا هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار