رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن مطرح کرد؛

آغاز پرداخت تسهیلات بلاعوض به مناطق سیل زده/ تأمین آهن‌آلات و سیمان رایگان برای واحدهای مسکونی

خواجه‌ای گفت: در شهر‌ها ۱۲ میلیون تومان و در روستا‌ها ۶ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای کمک هزینه اجاره پرداخت می‌شود.

آغاز پرداخت تسهیلات بلاعوض به مناطق سیل زده/تامین آهن آلات وسیمان رایگان برای واحدهای مسکونیرضا خواجه‌ای، رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه ستاد معین قزوین در شهرستان چگنی و ستاد معین اصفهان در منطقه پل دختر و معمولان مستقر هستند، گفت: در بین شهر‌های این استان شهر معمولان و پل دختر بیشترین میزان خسارت را دیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در هیچ کجای کشور هزینه‌های کامل خسارت پرداخت و یا جبران نمی‌شود، گفت: بنیاد مسکن و دولت وظیفه اصلی‌اش توانمند کردن متقاضیان و پرداخت تسهیلات برای بازسازی واحد‌های مسکونی است.

خواجه‌ای با بیان اینکه تمام اقداماتی که در شهر زلزله زده کرمانشاه از سوی بنیاد مسکن انجام شده در منطقه لرستان هم انجام می‌شود، تصریح کرد: بنیاد مسکن اقداماتی از جمله تأمین آهن آلات، سیمان و توزیع آنها در بین مردم را انجام می‌دهد و سعی می‌کند اقدامات دیگری از جمله آواربرداری، تهیه نقشه رایگان و ارائه پروانه ساختمانی را هم برای کاهش قیمت تمام شده مسکن انجام دهد.


بیشتر بخوانید: تخریب ۱۵۱ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در سیل اخیر/ جریان تولید مسکن باید شتاب بگیرد


رئیس ستاد بازسازی مناطق سیل زده بنیاد مسکن درباره تسهیلات ارائه شده به این مناطق گفت: ۱۲ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در شهر‌ها و ۶ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به روستا‌ها برای کمک هزینه اجاره پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض برای واحد‌های احداثی در شهر‌ها پرداخت می‌شود و برای واحد‌های روستایی هم ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۴ درصد و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به این مناطق پرداخت می‌شود.

خواجه‌ای افزود: ۱۵ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض برای واحد‌های تعمیراتی و ۱۵ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض برای تهیه لوازم خانگی به واحد‌های مسکونی در شهر‌ها و روستا‌های مناطق سیل زده پرداخت می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال ۹۸ بتوانیم واحد‌های مسکونی خسارت دیده در مناطق سیل زده به ویژه استان لرستان به پیشرفت فیزیکی چشمگیری برسانیم.

 انتهای پیام/

ارائه تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی برای خرید لوازم خانگی

برچسب ها: مسکن ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار