نیازِ مدارس شبانه روزی به مرمت و بازسازی

رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان گفت: مدارس شبانه روزی استان نیازمند حمایت و کمک خیرین مدرسه ساز استان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، زهره میردامادیان رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان گفت: هم اکنون ۵۸ مدرسه شبانه روزی در ۲۰ منطقه استان اصفهان فعالیت دارد که از این تعداد ۲۱ مدرسه در دوره اول متوسطه، ۲۰ مدرسه در دوره متوسطه نظری، ۹ مدرسه دوره کاردانش و هشت مدرسه در دوره فنی و حرفه‌ای مشغول ارایه خدمات هستند.

وی افزود: از مجموع ۴۰۰ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل در سه هزار مدرسه شبانه روزی موجود کشور دست کم ۶ هزار نفر در استان اصفهان فعالیت دارند.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان با اشاره به وجود ۵۸ مدرسه شبانه روزی در استان افزود: تجهیزات و فضا‌های بیش از ۴۰ باب از این مدارس شامل خوابگاه، فضای آموزشی و فناوری، آشپزخانه و دیگر بخش‌ها نیازمند ترمیم و بازسازی است.

میردامادیان اظهارداشت: همچنین خیرین باید در کنار مقوله مدارس و فضا‌های آموزشی به فضا‌های نامناسب فیزیکی پژوهش سرا‌های دانش آموزی توجه کنند.

ویاضافه کرد: برای حل مشکل مدارس قدیمی و فرسوده در استان به تخریب و بازسازی ۹ هزار و ۴۸۶ کلاس درس نیاز است تا این فضا‌ها بهسازی و تکمیل شوند.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان وی با بیان این که اکنون در کل استان ۱۲۰ هنرستان فنی و ۲۴۸ کار و دانش دایر است، گفت: با این حال هنوز برخی از مناطق استان از داشتن هنرستان فنی محروم هستند.

میردامادی تصریح کرد: از سویی ۱۸ هنرستان استان نیازمند تعمیر فضا‌های کارگاهی، ساخت ۳۱ سوله کارگاهی، چهار سایت کامپیوتری و آزمایشگاه است.

وی به سابقه حضور و کمک خیرین استان اصفهان در ساخت و تجهیز فضا‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: بطور میانگین هر ساله ۳۳۳ کلاس درس در قالب ۵۶ مدرسه توسط خیرین احداث و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۵۸ تا پایان سال ۹۷ حدود ۳۰ درصد از مدارس تکمیل و تحویل شده به آموزش و پرورش استان توسط خیرین مدرسه ساز استان و یا با مشارکت آن‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/ی
 


فعالیت ۵۸ مدرسه شبانه روزی در ۲۰ منطقه استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.