شیرینی خوش طعم ویژه ماه رمضان/ با دسر خرما از شر افسردگی خلاص شوید

پژوهشگر طب سنتی گفت: دسر خرما برای تقویت قوای جسمانی بسیار مناسب است، همچنین می‌تواند حافظه را تقویت و از بروز آلزایمر پیشگیری کند.

حیدر عظمایی پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، جوان، درباره میان وعده مناسب برای ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: دسر خرما یکی از غذا‌های خوش طعم و حاوی ویتامین A ،گروه ویتامین‌های B شامل ویتامین‌های B۱، B۲، B۳، B۶، B۱۲، ویتامین C، ویتامین E، کربوهیدرات‌ها و منبع مناسبی برای تامین پتاسیم، پروتئین، فسفر، آهن، فیبر، کلسیم، منیزیم، منگنز، اسید فولیک، سلنیوم، روی، اسید چرب امگا ۳  است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین خاصیت این دسر بهبود عملکرد سیستم عصبی است و همچنین می‌تواند حافظه را تقویت و از بروز آلزایمر پیشگیری کند، پروتئین موجود در این دسر می‌تواند باعث تقویت قوای عمومی بدن شود و انرژی از دست رفته در طول روز را جبران کند تا فرد دچار ضعف و افت قند نشود.
 
محبی/
عظمایی تصریح کرد: این غذای خوش طعم به دلیل داشتن ویتامین A، E، C و پریفانول خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و می‌تواند موجب بهبود سیستم ایمنی بدن شودو از آن در مقابل انواع بیماری‌ها مثل سرطان‌ها محافظت کند.

این پژوهشگر طب سنتی افزود: مصرف این دسر می‌تواند باعث بهبود طراوت و جوان سازی پوست و مو می‌شود، همچنین می‌تواند گلبول‌های قرمز خون را افزایش دهد و برای افراد کم خون و خانم‌های باردار پرفایده باشد.
 
محبی/

با این دسر خوش‌طعم از پوکی استخوان جلوگیری کنید

وی بیان کرد: اسید آمینه تریپتوفان موجود در این دسر می‌تواند منجر به ترشح هورمون سروتونین می‌شود که از هورمون‌های نشاط آور است و می‌تواند از یروز استرس، اضطراب و افسردگی پیشگیری کند؛ همینطور می‌تواند عملکرد سیستم گوارشی را بهبود ببخشد و با توجه به وجود کلسیم و فسفر باعث افزایش استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها شود و از بروز پوکی استخوان جلوگیری کند.

عظمایی تصریح کرد: بدن روزه داران هنگام افطار  نیاز به جذب گلوکز و قند طبیعی دارد تا بتواند ضعف حاصل از روزه داری را جبران کند؛ همچنین انواع ویتامین‌ها و املاح موجود در این دسر می‌تواند کمبود‌های ناشی از روزه داری را در بدن جبران کند.

مواد لازم برای تهیه دسر خرما

خرما ۵۰۰ گرم
پور دارچین ۳۰ گرم
پودر نارگیل ۷۰ گرم
کره محلی ۸۰ گرم
آرد ۱۰۰ گرم
گنجد ۱۰۰ گرم
گل سرخ ۸۰ گرم
گلاب ۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر خرما

ابتدا هسته خرما را بیرون آورید و آن را روی یک سلفون تمیز پهن ، سپس آرد را الک و کم کم به آن اضافه می‌کنیم، بعد از آن به ترتیب پودر دارچین و پودر نارگیل را اضافه می‌کنیم و ورز می‌دهیم در نهایت کره و گلاب را اضافه می‌کنیم و مواد را به خوبی با هم ورز می‌دهیم.

قسمتی از مواد آماده شده را جدا می‌کنیم و به صورت رول یا کروی در می‌آوریم و در نهایت بعد از تزئین کردن آن با کنجد و پودر گل سرخ روی ظرف را با سلفون بپوشانید و اجازه دهید تا برای مدتی در یخچال بماند این دسر خوش طعم را می‌توانید با انواع دمنوش‌ها در زمان افطار میل کنید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار