ایجاد پارک اقتصادی دیجیتال در کارخانه ITMC شیراز/رشد صعودی سهام کارخانه در بورس

مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران از ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال یا دومین کارخانه نوآوری کشور در آینده‌ای نزدیک در شیراز خبر داد.

ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال در شیراز/به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا رضوانی مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران در نشست خبری به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، گفت: با پیشنهاد وزیر ارتباطات برای ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال در کارخانه ITMC در بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از این شرکت تفاهم‌نامه اولیه برای انجام این کار تنظیم و کنسرسیومی نیز در همین زمینه تشکیل و قرار است تا چندماه آینده کارخانه ITMC به پارک اقتصاد دیجیتال یا دومین کارخانه نوآوری کشور (استارت‌آپ فکتوری) تبدیل شود.

وی با بیان اینکه کارخانه ITMC پارسال به عنوان واحد نمونه کشوری انتخاب و به دلیل تولید ۴ محصول دانش‌بنیان به عنوان بزرگترین شرکت دانش‌بنیان معرفی شد، افزود: این مجموعه در طی ۵۲ سال فعالیت اولین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی کشور و برترین شرکت در این زمینه بوده است.

رضوانی ادامه داد: کارخانجات مخابراتی ایران در دهه ۷۰ تا اویل دهه ۹۰ نتوانست خود را با تغییرات تکنولوژی وفق دهد و دوره افولی را طی کرد و از بازار جا ماند، اما در یکی دو سال گذشته با استراتژی جدید اتفاقات خوبی افتاده است.

وی با بیان اینکه سهام شرکت ITMC در ۱۳۸۵ در بورس پذیرفته و در حال حاضر ۱۴ هزار و ۸۰۰ سهامدار حقیقی و حقوقی دارد که سهامداران آن در ۷ ماه گذشته ۲۲۰ درصد سود کرده‌اند، بیان کرد: ۳۵ درصد سهام این شرکت سهام عدالت، ۱۱ درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند و ۵۳ درصد هم سهام شناور است که سهام بازار بورس نیز شامل همین سهام شناور می‌شود.

مدیرعامل کارخانجات مخابرات ایران با بیان اینکه این شرکت در ۲ سال گذشته در اولین اقدام بدهی کلان بانکی را تعیین تکلیف کرد که بزرگترین بدهی به بانک تجارت بود که ۲ هزا و ۴۱۰ میلیارد ریال بود که موفق شدیم نزدیک به ۵۱۵ میلیارد ریال از سود بدهی را کاهش دهیم و به شرط خوش حسابی نزدیک به ۳۹۰ میلیارد ریال از جرائم بدهی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بدهی شرکت به بانک تجارت به ۱۵۱۰ میلیارد ریال کاهش یافته است که ۶۰ میلیارد ریال از این بدهی به صورت نقدی تسویه شده و ۱۴۵۰ میلیارد ریال میلیارد ریال نیز تقسیط شده است، گفت: سال گذشته برای پرداخت بدهی بانک تجارت ۳ سال تنفس گرفتیم که تا اسفند ۹۹ ادامه دارد و ۷ سال نیز تقسط پلکانی تعیین شده است.

وی با بیان اینکه بدهی این شرکت به بانک صنعت و معدن نیز در اواخر سال گذشته تعیین تکلیف شد، اما بدهی این شرکت به بانک اقتصاد نوین متاسفانه هنوز تعیین تکلیف نشده است، افزود: بانک اقتصاد نوین در دو مرحله یک میلیارد و ۴۰۹ هزار یورو گشایش اعتبار اسنادی انجام داده و با وجود اینکه منشا ارز از منابع داخلی بانک بوده نه صندوق توسعه ملی، اما بانک می‌گوید بدهی شرکت بدهی ارزی است و باید ارز پرداخت کنید جای سوال اینجاست که چطور بدهی ارزی با ۳۳ درصد سود پرداخت کنیم؟

رضوانی با بیان اینکه اگر بدهی شرکت به بانک اقتصاد نوین ریالی محاسبه شود زیر ۱۰ میلیارد تومان است، اما اگر ارزی محاسبه شود ۲۵ میلیارد تومان باید پرداخت کنیم، گفت: تنها بدهی این شرکت که تعیین تکلیف نشده بدهی به بانک اقتصاد نوین است و همین موضوع سبب شده که برای شرکت بدهی غیرجاری ثبت شود و برای دریافت ضمانت‌نامه، تسهیلات و ... با مشکل روبه‌رو شویم.

وی با بیان اینکه ITMC سال گذشته بزرگترین مناقصه کشور در زمینه پاور به ارزش ۸۳۰ میلیارد ریال برنده شده و قرارداد این مناقصه در شرف مبادله است، اظهار داشت: برای این پروژه که ۹ ماهه باید تحویل دهیم پیش‌بینی ایجاد اشتغال جدید برای ۲۳۰ نفر شده که تاکنون ۴۰ نفر از آن‌ها جذب شده‌اند و امیدواریم با وجود افزایش هزینه‌های نیروی انسانی برای جذب مابقی افراد نیز با مشکل روبه‌رو نشویم و دولت مشوق‌هایی در این زمینه برای بنگاه‌ها در نظر بگیرد.
انتهای پیام/م

احیا دوباره کارخانه ITMC شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.