حکم شرعی نماز و روزه فرد کثیرالسفر در ماه رمضان + فیلم

حجت الاسلام آذرطوسی با بیان احکام ویژه ماه رمضان درباره حکم شرعی روزه فرد کثیرالسفر می‌گوید.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی آذرطوسی خطیب و کارشناس امور دینی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره احکام شرعی ویژه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: مسافرانی که به اصطلاح کثیرالسفر هستند و فقط به یک شهری بروند که به آن رفت و آمد فراوان دارند، نماز و روزه آن‌ها کامل است، اما اگر فردی این بار برای تفریح یا دید و بازدید به سفر رفته باشد، اینجا سوال مطرح است که آیا نماز و روزه او صحیح است؟ پاسخ آن بین مراجع اختلاف است، برخی ها می گویند همین که فرد کثیرالسفر است روزه و نماز او صحیح و کامل است. اما دیگران گفتند حتما باید به نیت سفر یا کار باشد تا روزه و نماز او کامل باشد.

مشروح این گفتگو را در زیر مشاهده کنید؛

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
سفر طبق گفته های منبریون که ازبچگی پای منبرای آنها بزرگ شدیم البته اون روزها درک نکردیم اما باگذشت زمان پی پردیم حرف راستی میزدند میگفتند ما مسافر چند روزه این دنیا هستیم وخیلی باید غرق این دنیا نشویم ازآنجا بود که تمام نمازهامان شکسته شد وروزه براما واجب نشد خب اینجا مسعله ای میماند که پس روزه ونماز کامل برچه کسانی واجب است قران برای همه زمانها میباشد وازطرفی برای جنیان هم قران آمده پس جنیان باعمرهای بسیار طولانی آنها باید روزه ونماز کامل رابجا آورند طبق آیات قران باید درآیات تامل کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگر در روایات هم داریم که انسان در دنیا مسافر است یعنی مسافری که از شهری به شهری می رود؟! یا تشبیه است به اینکه دنیا جای ابدی برای انسان نیست . به هر حال روزی از این دنیا خواهد رفت .فافهم فهم سخن دیگران نیاز به عقل و ذهن سالم دارد .
آخرین اخبار