راه اندازی سامانه تحت وب مشاهده و انتقال تصاویر پزشکی متمرکز پکس در پنج بیمارستان استان مرکزی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از راه اندازی سامانه تحت وب مشاهده و انتقال تصاویر پزشکی متمرکز پکس در پنج بیمارستان استان مرکزی خبر داد.

راه اندازی سامانه تحت وب مشاهده و انتقال تصاویر پزشکی متمرکز پکس در پنج بیمارستان استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،دکتر سید محمد جمالیان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از راه اندازی سامانه تحت وب مشاهده و انتقال تصاویر پزشکی متمرکز پکس در پنج بیمارستان استان مرکزی خبر داد.

جمالیان با اعلام این مطلب، افزود: سیستم پکس امکان دسترسی آنلاین داده های تصویر برداری با کیفیت بالا را در بین پنج بیمارستان استان فراهم کرده است که در حال حاضر به صورت آنلاین و متمرکز تمام تصاویر در یک سامانه تحت وب قابل رویت می باشد که در هر زمان، هر مکان و از هر سیستم سخت افزاری مانند لب تاپ، سیستم کامپیوتر (PC) و گوشی های اسمارت فون، بدون نیاز به نصب اپلیکیشن قابل دسترسی می باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار کرد: آرشیو و ذخیره سازی اطلاعات تصویربرداری، انتقال سریع داده ها، دسترسی سریع و آنلاین به اطلاعات از طریق اینترنت و اینترانت و کاهش هزینه های رادیولوژی از مزایای استفاده از سیستم پکس متمرکز در این ۵ بیمارستان استان می باشد.

وی تصریح کرد: سامانه تحت وب مشاهده و انتقال تصاویر پزشکی متمرکز پکس اکنون در پنج بیمارستان، حضرت ولی عصر(عج)، حضرت امیرالمومنین (ع)، آیت الله خوانساری، امیرکبیر و بیمارستان امام خمینی (ره) محلات راه اندازی شده است که این بیمارستان ها می توانند تصاویر رادیولوژی، ام آر آی، آنژیوگرافی، آندوسکوپی، سونوگرافی، سی تی اسکن، ماموگرافی، اکو قلب و کلا هر دستگاه پزشکی که تصویری را در این مراکز ثبت و ضبط می کنند از طریق سیستم پکس در اختیار یکدیگر و پزشکان، متخصصان و اعضاء هیئت علمی که توسط مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه برای آنها نام کاربری و پسورد ورود به سامانه تعریف شده است، قرار دهند.

دکتر جمالیان بیان کرد: مزایای جایگزینی پکس را می توان در کاهش هزینه خرید فیلم رادیولوژی و سایر ملزمات آن، جلوگیری از آسیب به محیط زیست به دلیل برگشت ناپذیر بودن فیلم ها، کاهش هزینه های سرباری بیمارستان ها و جلوگیری از افزایش سالانه این هزینه ها، ایجاد امکان خواندن فیلم در هر ساعت از شبانه روز و از هر نقطه جهان توسط تیم متخصص و ارتقا سطح کیفی خدمات دانست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: امید است کلینیک های تخصصی، خصوصی و بیمارستان های غیر دولتی هم از این سامانه متمرکز استقبال نمایند.

جمالیان در پایان با بیان اینکه در فاز دوم این عملیات تمامی بیمارستان های استان به این سیستم مجهز می شوند، افزود: استفاده از سیستم PACS و راه اندازی سامانه تحت وب مشاهده و انتقال تصاویر پزشکی متمرکز در بیمارستان های استان در جهت خدمت رسانی به همشهریان گرامی یکی از اقدامات ارزنده به مردم استان مرکزی می باشد که این مهم حاصل زحمات و پیگیری های مدیریت و پرسنل مرکز آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه می باشد که قدردان این همت و پشتکار می باشیم.

انتهای پیام/ت

کاهش هزینه های رادیولوژی از مزایای استفاده از سیستم پکس متمرکز می باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.