مونسان:

لغو یک طرفه روادید کشور‌های هدف؛ افزایش جذب گردشگران سلامت/ فرآیند صدور ویزا برای بیماران بین‌المللی آسان می‌شود

رئیس گردشگری سلامت گفت: لغو یک طرفه روادید باعث افزایش جذب گردشگران سلامت به کشورمان شده است.

لغو یک طرفه روادید کشور‌های هدف باعث افزایش جذب گردشگران سلامت شده است / فرآیند صدور ویزا برای بیماران بین‌المللی و گردشگران آسان می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر مونسان رئیس گردشگری سلامت صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی و امضای مشترک آیین‌نامه تسهیل و بهره‌برداری از شرکت‌های تسهیل‌گر ارائه خدمات بهداشتی درمانی به بیماران بین‌المللی که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری سلامت یکی از مهم‌ترین موضوعات در دنیا محسوب می‌شود و ما در سازمان گردشگری قصد ساماندهی گردشگران داریم.

مونسان افزود: با توجه به زیرساخت‌های خوب ما در حوزه بهداشت و درمان گردشگران سلامت زیادی به واسطه درمان به کشور ما سفر می‌کنند که ما باید از این فرصت استفاده کنیم تا این افراد را به گردشگران ترکیبی تبدیل کنیم، یعنی بعد از انجام امور درمان گردشگران سلامت از مناطق طبیعی و تاریخی ایران بازدید کنند.

وی بیان کرد: به‌خاطر فعالیت افراد دلال و واسطه برخی گستت‌ها بین گردشگری سلامت و ترکیبی ایجاد شده است که در راستای حذف این خلاء‌ها هم‌افزایی بین سازمان گردشگری و وزارت بهداشت انجام می‌شود تا از ظرفیت‌های موجود حداکثر بهره‌برداری صورت بگیرد.

رئیس سازمان گردشگری کشور گفت: حوزه پزشکی در ایران سرآمد دنیاست و ظرفیت‌های خوبی در این بخش وجود دارد و ما باید افرادی که تحت عنوان گردشگران سلامت به کشور وارد می‌شوند را از نقطه مبدا شناسایی کرده و برای انجام سیر مراحل درمانی آن‌ها را در یک فرایند تعریف شده قرار دهیم تا با رضایت کامل از کشور پس از دریافت خدمات بهداشتی درمانی خارج شوند.

تشکیل شورای راهبری گردشگری سلامت

مونسان ادامه داد: شورای راهبری گردشگری سلامت با همکاری وزارت بهداشت و سازمان گردشگری سلامت تشکیل شده و در این راستا سامانه الکترونیک در زمینه گردشگری سلامت مصوب و در حال تدوین است تا گردشگران سلامت اطلاعات کافی را به درستی دریافت کنند.

در ادامه مراسم مونسان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گردشگری سلامت یکی از مهم‌ترین موضوعات در دنیا محسوب می‌شود و ما در سازمان گردشگری قصد ساماندهی گردشگران داریم.

رئیس گردشگری سلامت ادامه داد: بر اساس استاندارد‌های دنیا گردشگری یک صنعت پر درآمدی محسوب می‌شود و ایران به واسطه امکانات خوب درمانی از ظرفیت خوبی در زمینه جذب گردشگر سلامت برخوردار است.

۸۰ درصد گردشگران سلامت پس از درمان به سمت گردشگری ترکیبی می‌روند

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های بین‌المللی برای هر گردشگر مبلغی به میزان ۲ هزار و ۴۰۰ دلار در نظر می‌گیرد، ادامه داد: ایران به واسطه توسعه زیرساخت‌های بهداشتی درمانی از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری سلامت برخوردار است و صنعت گردشگری ما جزو ۱۰ کشور برتر محسوب می‌شود و ۸۰ درصد از گردشگران حوزه سلامت پس از درمان به گردشگری ترکیبی و دیدن مناظر تاریخی و طبیعی روی می‌آورند.

مونسان تأکید کرد: باید در زمینه گردشگران سلامت و ترکیبی از ورود دلالان به این صنعت جلوگیری کنیم، زیرا باعث گرانی و ذهنیت نادرست بر روی گردشگران خارجی می‌شود و در همین راستا در سازمان گردشگری یک سامانه‌ای در حال طراحی است تا بیماران بین‌المللی و گردشگران از بدو ورود به کشور رصد و کنترل می‌شوند که چه افرادی و به چه میزان خدمات بهداشتی درمانی بر اساس استاندارد‌ها دریافت کنند.

۹۰ کشور ویزای ایران را در فرودگاه دریافت می‌کنند

وی در زمینه صدور ویزا گفت: خوشبختانه وزارت امور خارجه همکاری خوبی در زمینه صدور ویزا با سازمان گردشگری دارد و فرآیند صدور ویزا بسیار آسان و کوتاه می‌شود به طوری که بیش از ۹۰ کشور ویزای ایران را در فرودگاه دریافت می‌کنند و ما با کشور‌های هدف مانند آلمان به طور یک طرفه روادید را لغو کرده‌ایم و همین مسئله باعث شده تا گردشگران سلامت در این کشور‌ها افزایش پیدا کنند.

رئیس گردشگری سلامت ادامه داد: شرکت‌های تسهیل‌گر و فعال در حوزه گردشگری سلامت به وسیله وزارت بهداشت شناسایی شده است تا برای صدور ویزا بسیاری از فرآیند‌ها تسهیل پیدا کند و بر اساس این ساز و کار‌ها گردشگران سلامت از بدو ورود مورد حمایت همه جانبه ما قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.