آیا مذاکره با ویلموتس در روال رسمی انجام شده است؟

پس از شایعه توافق مارک ویلموتس با مسئولان فوتبال ایران رسانه های بین المللی نیز این موضوع را تایید کردند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال هفته پیش اعلام کرد در روزهای آتی سر مربی تیم ملی فوتبال ایران معرفی می شود و این سرمربی خارجی که در دنیای فوتبال یک برند است، به زودی وارد کشورمان خواهد شد.

طبق اطلاع ما از برخی منابع آگاه روند انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال در چارچوب فدراسیونی انجام نشده است و فدراسیون فوتبال هنوز مکاتبات رسمی با این گزینه نداشته و احتمال می رود مارک ویلموتس از طریق واسطه ها به صورت غیر رسمی مذاکراتی را با یکی از مسئولان فوتبال ایران در خارج از کشورمان داشته و این مربی در صورتیکه بخواهد به ایران سفر کند باید از طریق کشور ثالث ویزای ایران را دریافت کند چراکه تاکنون از سوی فدراسیون فوتبال اقدامی برای دریافت ویزای او و ۲ مربی بلژیکی که رسانه های اروپایی از آنها به عنوان دستیاران ویلموتس در تیم ملی فوتبال ایران یاد کرده اند انجام نداده اند.

آیا مذاکره با ویلموتس در روال رسمی انجام شده است؟

نکته حائز اهمیت این است که هیچکدام از مسئولان فوتبال ایران حاضر به تائید مذاکرات نیستند و معتقدند در فدراسیون فوتبال اقدام خاصی برای مذاکره با این سر مربی انجام نشده است.

گزینه تیم ملی فوتبال ایران ویلموتس یا هر مربی دیگری که باشد به نظر می رسد روال کار غلط است. به عنوان مثال فدراسیون فوتبال کلمبیا وقتی کارلوس کی روش را برای هدایت تیمش انتخاب کرد، بعد از جام جهانی به صورت رسمی در رسانه ها و سایت فدراسیون کلمبیا اعلام کرد و این درست زمانی بود که توافق نهایی آنها انجام نشده بود و کی روش هنوز در گیر و دار ماندن و نماندن در ایران بود.

این اقدام حرفه ای فدراسیون فوتبال کلمبیا در تمام جهان امری رایج و طبیعی است و عجیب است که فدراسیون فوتبال در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال امنیتی عمل می کند.

مذاکره در فوتبال امری بدیهی و توافق نسبی است و برای فدراسیونی مثل ایران زیبنده نیست که رسانه های فرانسه، بلژیک و آلمان خبر مذاکرات و مفاد قرارداد مسئولان فوتبال ایران و ویلموتس در ترکیه را منتشر کنند و در کشور خودمان در اوج بی خبری هر روز شایعه ای جدید منتشر شود. نکته عجیب این جا است برخی مدیران برنامه ایرانی فعال در خارج از کشور برخلاف اعضای هیئت رئیسه فدراسیون که نسبت به توافق با ویلموتس ابراز بی اطلاعی می کنند یا خود را به ندانستن می زنند، کاملا از روند مذاکرات اطلاع دارند.

آیا مذاکره با ویلموتس در روال رسمی انجام شده است؟

تکذیب های پی درپی اخبار حول محور تیم ملی نوعی بی اعتمادی را نسبت به فدراسیون فوتبال بوجود می آورد که در آینده تبعاتی را برای همین فدراسیون در پی خواهد داشت. 

اگر گزینه تیم ملی فوتبال کارشناسی شده و مناسب ترین است، دلیلی برای پنهان کردن این اتفاق وجود ندارد. اگر در مورد یک تیم باشگاهی قرار بود سرمربی انتخاب شود و این اقدام در داخل کشور بود برای اینکه قیمت بالا نرود این پنهان کاری توجیه داشت اما در سطح بین المللی و ملی فوتبال ایران این رفتار کودکانه ترین رفتار است و بعد از توافق نهایی دوره این سرمربی هم به سر می رسد اما آن زمان مسئولان بار این انتخاب را به دوش می کشند؟ یادشان می آید که در اوج بی خبری و نهایت پنهان کاری او را در پست سرمربیگری تیم ملی فوتبال گمارده اند؟


بیشتر بخوانید:

سالی ۲۲ میلیارد تومان برای سرمربی بی جام!

مارک ویلموتس با ایران به توافق رسید


انتهای پیام/

آخرین اخبار درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۵۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
بسم رب الشهداء والصدیقین : کیروش غربی چه گلی به سرتون زد که حالا این غربی بیاد بزنه برد و باخت بسته به حمت و تلاش و عقل و هوش و از زمانها و فرستها چگونه استفاده کردن و شرایط روحی و جسمانی افراد و ایثار و تجربه و غیرت و ارق ملی و ایمان و مغرور نشدن و توکل بر خداوند جل جلاله دارد .
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۰۸:۳۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
حیف این همه پول ملیاردی
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۰۱:۳۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
بابا پول بیت المال رو نریزین تو جیب خارجی ها تو این وضعیت اقتصادی کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
بدین در راه خدا آقای بیلتمس اون کیروش که نداد در راه خدا حداقل شمابده درراه خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
حالا مگه کیروش چی کار کرد تو دوره ی اوج ایران رو به فنا داد کیروش کارش فقط رو ماسمالی کردن بود تو بازی ها مثلا دفاع میومد گل میزد تازه یه جوری شده بود که سردار و بقیه مهاجم ها گل میزدن که تیم به فنا رفت کیروش هیچ کاری نکرد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۰۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
گیر دادین به یه مربی خارجی که فلان دلار پول خرجش میشه اشکال نداره حداقل میدونیم به ورزش کشور و جوونا کنمک میشه
Iran (Islamic Republic of)
Theoretician
۲۲:۰۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
یعنی سالی 22میلیارد پول این ملت رو بدیم به یه مربی که 2سال بیکار بوده،خب بجای اینکار میشد از گزینه داخلی استفاده کرد و این هزینه هنگفت رو صرف پرورش مربیان داخلی کرد و در سالیان آسنده از آنها بهره برداری میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
کدام کمک؟ جوان هزار جور مشکل داره اونوقت فدراسیون فوتبال میلیاردها تومان فقط خرج مربی خارجی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۳۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
دانشمند کدام کمک؟ملیاردهاتومن پول بریزی توجیب یه سیاستمداربلژیکی چه کمکی به منوتومیشه؟؟؟؟ها؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
صدمیلیون ازاین پول به من وام میدادن تیم مان قهرمان آسیامیشد
Netherlands
هموطن
۱۸:۱۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقا توی شرایط جنگ اقتصادی که مملکت به هر دلارش احتیاج داره این یه خیانته که مربی خارجی بیاریم .
Iran (Islamic Republic of)
Theoretician
۱۶:۳۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگر بعد از این همه زمان صرف انتخاب مربی قرار بود کسی در چنین سطح پایینی و با چنین رغم هنگفتی انتخاب شود آیا بهتر نبود بدون فوت وقت روی گزینه داخلی سرمایه گذاری میشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۱۵:۳۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام این همه هزینه برای یه مربی بدونه یه جام به نظرم مربی های ایرانی بهتر بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدا ميدونه فقط
آخرین اخبار