رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۹۸ تن فرآورده خام دامی از مصرف انسانی خارج شد

رفیعی پور گفت: در هفته اول طرح تشدید نظارت بهداشتی ماه مبارک رمضان حدود ۹۸ تن انواع فرآورده‌های خام دامی جمع آوری و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

۹۸ تن فرآورده خام دامی از مصرف انسانی خارج شدعلیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از تشدید کنترل و نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در ماه رمضان خبر داد و گفت: براساس برنامه سالانه، همکاران سازمان دامپزشکی در تمامی شهرستان‌ها و استان‌های کشور طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان را آغاز کردند.

وی افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته بازرسان سازمان دامپزشکی با محموله‌های تاریخ گذشته گوشت قرمز، مرغ، عسل، ماهی، شیر و دیگر فرآورده‌های دامی مواجه شدند.

رفیعی پور با اشاره به اینکه ناظران شرعی در کشتارگاه‌ها مشغول فعالیت هستند، بیان کرد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بازرس بهداشتی سازمان دامپزشکی در بیش از ۶۰۰ اکیپ در حال نظارت و بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی و جمع آوری موارد غیر بهداشتی هستند.

رئیس سازمان دامپزشکی مراکز توزیع و عرضه، خودرو‌های ویژه حمل، کشتارگاه، سردخانه، کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی و سایر موارد را از اماکن تحت پوشش طرح برشمرد و گفت: مردم در صورت رویت هر یک از فرآورده‌های خام دامی که از لحاظ شکل ظاهری، رنگ، بو و... دچار مشکل بود، بلافاصله با سامانه ۱۵۱۲ تماس بگیرند و موضوع را گزارش دهند تا همکاران در اسرع وقت نسبت به بازرسی و ارزیابی اولیه از محل اعزام شوند.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات تلفات دام در استان‌های سیل خیز/ بیش از یک میلیون رأس دام واکسینه شدند


وی با اشاره به اینکه طرح تشدید نظارت بهداشتی تا پایان ماه مبارک رمضان استمرار دارد، گفت: در هفته اول طرح تشدید نظارت بهداشتی ماه مبارک رمضان حدود ۹۸ تن انواع فرآورده‌های خام دامی از مراکز عرضه و فروش، کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی و سردخانه‌ها جمع آوری و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جابه جایی فرآورده‌های خام دامی با مجوز بهداشتی سازمان دامپزشکی صورت می‌گیرد، بیان کرد: خودرو‌هایی که اقدام به جابه جایی فرآورده‌های خام دامی نظیر گوشت و مرغ و ... می‌کنند، حتما باید زنجیره سرد را رعایت کنند تا آسیبی به محصولات و فرآورده‌های دامی وارد نشود.

رفیعی پور در پایان تصریح کرد: با اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام ماه مبارک رمضان، بازرسان سازمان با محموله‌هایی مواجه خواهند شد که از لحاظ ظاهری و بهداشتی شرایط لازم را ندارد، از این رو پس از جمع آوری و معدوم فرآورده‌های خام دامی از چرخه مصرف انسانی، متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

طرح تشدید نظارت بهداشتی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار