رای الیوم: عربستان با پیشرفته‌ترین تجهیزات حتی از رهگیری پهپاد‌های انصارالله عاجز است

عبدالباری عطوان در گزارشی به بررسی حمله پهپادی روز گذشته جنبش انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان پرداخت.

رای الیوم: عربستان با پیشرفته‌ترین تجهیزات حتی از رهگیری پهپاد‌های انصارالله عاجز استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالباری عطوان، ­سردبیر روزنامه رأی الیوم و تحلیلگر توانمند عرب با واکاوی حمله پهپادی دیروز انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان نوشت: انصارالله یمن با دستان خالی و تجهیزات ارزان قیمت، حملاتی چنین دقیق به نمایش گذاشت در حالیکه عربستان با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها حتی از رهگیری این پهپاد‌ها عاجز است و حمله روز گذشته تنها یک دستگرمی بود.

هفت پهپاد بمب‌افکن نیروهای یمنی دو ایستگاه پمپاژ نفت را در استان‌های غربی این کشور از جمله الدوادمی و عفیف بمباران کردند و به آتش کشیدند. جنبش انصارالله پس از چهار سال بمباران و تحریم هوایی، زمینی و دریایی هنوز ابتکار عمل را در دست دارد و اقدامات غافلگیرکننده‌ای انجام می‌دهد.

نخستین اقدام غافلگیرکننده این گروه بمباران ریاض، پایتخت عربستان و برخی شهر‌های کلیدی مثل جده، طائف، جازان، خمیس مشیط با ۱۲۰ موشک بالستیک بود. این اقدام بیشتر جنبه روانی داشت زیرا این موشک‌ها حامل کلاهک‌های انفجاری نبودند، اما به نظر می‌رسد این روز‌ها اوضاع تغییر کرده است. اما دومین غافلگیری یعنی به پرواز درآوردن پهپاد‌های بمب افکن اقدامی مهمتر بود زیرا بمب‌ها با دقت کامل به اهداف مورد نظر اصابت کرد و اهداف راهبردی اقتصادی را هدف قرار داد و همین موجب نگرانی کارکنان شرکت‌های نفتی در داخل و خارج از عربستان شده است زیرا نوعی آشوب در بازار‌های نفت جهانی به راه انداخت، بهای نفت را بیش از ۱ درصد افزایش داد و خط لوله نفت عربستان "پترولاین" را بست، خطی که نفت خام این کشور (به میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه) را از مخازن آن در شرق عربستان نزدیک خلیج فارس به بندر ینبع در دریای سرخ منتقل می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار