باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

عرضه پکیج کامل روزه خواری در رستوران‌های دربند

با وجود اینکه فعالیت رستوران‌ها در ساعاتی پیش از افطار تخلف محسوب می‌شود، اما برخی از رستوران‌های دربند در این ساعات فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته اول ماه مبارک رمضان به همراه جمعی از دوستان به قصد افطار کردن به دربند رفتیم، تقریبا سه ساعتی تا اذان مغرب باقی مانده بود. همان طور که از کنار رستوران‌ها یک به یک رد می‌شدیم.

باز بودن درب برخی از رستوران‌هایی که آماده پذیرایی از افرادی بودند که ساعاتی قبل از افطار برای تفریح و خوش گذارنی به آنجا مراجعه می‌کردند و همچنین تعداد رستوران‌هایی که به ظاهر هیچ فعالیتی نداشتند، اما درب نیمه باز آن‌ها آماده پذیرایی از افراد و حتی چاق کردن قلیان بودند و مشتریان خواست خودشان را داشتند نیز توجه را جلب می‌کرد، اما در این میان تعدادی از رستوران‌ها هم به صورت کامل تعطیل بودند و با نزدیک‌تر شدن به اذان مغرب فعالیت خود را آغاز می‌کردند.

هنگامی که از کنار رستوران‌ها رد می‌شدیم، با لبخند با عناوینی چون غذا حاضر است، بفرمایید داخل و یا حتی گفتن جملاتی با خنده همچون پکیچ کامل روزه خواری موجود است، شما را به داخل رستوران دعوت می‌کردند و زمانی که می‌گفتیم برای افطار اینجا آمدیم، این بار برای افطار دعوت می‌کردند.

این امری طبیعی است که هر ساله با آغاز ماه مبارک رمضان فعالیت تمامی اغذیه فروشی‌ها و رستوران‌ها محدود می‌شود و آن‌ها تنها از یک ساعت قبل از افطار تا سحر اجازه فعالیت دارند و در غیر این صورت به گفته مسئولان مربوطه هرگونه فعالیت رستوران‌ها در ساعاتی غیر از ساعات تعیین شده تخلف محسوب می‌شود، اما در این میان همچنان رستوران‌هایی در محله دربند وجود دارند که به صورت مخفیانه یا حتی نیز مشهود در چند ساعتی قبل از افطار فعالیت خواهند داشت.

در راستای همین موضوع وحید آقا بیک رئیس سازمان تعزیرات حکومتی شهرستان شمیرانات در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:  در ماه رمضان تمامی رستوران داران و مراکز عرضه کننده موادغذایی گرم باید یک ساعت قبل از اذان مغرب نسبت به آغاز فعالیت خود اقدام کنند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی شهرستان شمیرانات تصریح کرد: با اعلام گزارش کارشناسان وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا از سوی شهروندان مبنی بر فعالیت غیرمجاز مراکز صنفی عرضه موادغذایی گرم و رستوران‌ها پیش از زمان تعیین شده، بازرسان گشت تعزیرات حکومتی در شهرستان شمیرانات با تشکیل پرونده تخلفاتی با متخلفان برخورد خواهند کرد.

 حال باید گفت که سال‌هاست فعالیت رستوران‌ها در ماه رمضان در خارج از ساعات تعیین شده تخلف محسوب می‌شود و رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها تنها با رعایت شرایطی همچون ارائه غذای سرد آن هم فقط بیرون بر اجازه فعالیت دارند و در کنار تمام قوانین و اطلاعیه‌های اعلامی هر ساله قبل از ماه رمضان، رستوران‌هایی وجود دارد که به این قوانین توجهی نمی‌کنند.

در این خصوص محمدرضا علی اکبری رئیس اداره بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی فرمانداری شهرستان شمیرانات نیز در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به فعالیت رستوران داران محله دربند چند ساعت قبل از آغاز مراسم افطار در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: رستواران داران برای ارائه خدمات و سرویس دهی به مشتریان خود در ماه مبارک رمضان از یک‌ ساعت قبل از شروع اذان مغرب می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند و سرویس دهی به شهروندان را تا ساعاتی پس از اذان مغرب و تا سحر ادامه دهند.

علی اکبری تصریح کرد: در پی بازدید‌های میدانی از رستوران‌های دربند، بازرسان ما با چنین مواردی مواجه نشدند و در صورت مشاهده موارد این چنینی ضمن تشکیل پرونده تخلفاتی، طبق مقررات با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

همچنین در ادامه سرهنگ بابک نمک شناس رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به فعالیت غیرمجاز رستوران داران محله دربند در ساعاتی پیش از افطار، اظهار کرد: با توجه به تاکید سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، فعالیت رستوران داران و مراکز طبخ غذا از زمان سحر تا یک ساعت مانده به افطار ممنوع است و طبق قوانین با مرتکبان این عمل برخورد خواهد شد.

سرهنگ نمک شناس خاطرنشان کرد: در صورت اعلام گزارشی مبنی بر فعالیت غیرمجاز رستوران داران و مراکز پخت و پز در هر نقطه از پایتخت، پلیس پس از بررسی موضوع با متخلفان برخورد خواهد کرد.

در نتیجه اگر این عمل خلاف قانون و تخلف است، بهتر است تا نظارت‌های لازم از سوی مسئولان مربوطه صورت گیرد تا تمامی رستوران‌ها قوانین موجود را رعایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۴۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
بسم رب الشهداء و الصدیقین : سوره ۹۹: الزلزلة - جزء ۳۰ : اعوذ باللّه من الشیطان الرجیم بسم اللّه الرحمن الرحیم«فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّهٍ خَیْراً یَرَهُ وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّهٍ شَرّاً یَرَهُ ‏»پس هر كه هم وزن ذره‏ اى نيكى كند [نتيجه] آن را خواهد ديد (۷) و هر كه هم وزن ذره‏ اى بدى كند [نتيجه] آن را خواهد ديد (۸) که دقت وسخت گیری در حسابرسی قیامت را نشان می دهد. نه تنها از آیات اخیر این سوره بلکه از آیات مختلف قرآن به خوبى استفاده مى شود که در قیامت برای حسابرسی اعمال، فوق العاده دقت و موشکافى مى شود .
Canada
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
باید قبول کنیم بعصی به دلایل مختلف نمیتوانند روزه بگیرند .اصلا نباید اجبار در هر کاری باشد .فقط نباید در ملا عام بخورند که یک نوع تبلیع روزه خواری بشه .خداوند اگر میخواست همه ما را مومن میکرد .اونموقع آزمایش الهی دیگه منعایی نداشت .به ما حق انتخاب داده که طرز زندگی سالم یا خلاف را انتخاب کنیم و ثمره اش را هم در این دینا و اخرت ببینیم ِ.به همین سادگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
شاید یکی مشکل داشته باشه نتونه بره روزه
شاید مسافر باشه
مریض باشه
Sweden
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
بنطرم جلوی کار رستورانو گرفتن اشتباه محضه فقط میشه به رستورانا گفت اقا یه پارچه بزن یا یه چیزی که تو رستوران معلوم نباشه .شاید کسی نخواد یا نتونه روزه بگیره
Turkey
İrSam
۱۷:۳۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
مسئولين پيگيري كنين
Iran (Islamic Republic of)
بنایون
۱۷:۲۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
من که تا اوضاع یازده ماه سالم خوب نشه روزه نمیگیرم. ولی هیچ وقتم بیرون چیزی نخوردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
نگیر به کسی چیزی نمیشه
اوضات هم خوب بشه نمیگیری
خودتو گول نزن
Iran (Islamic Republic of)
یس
۱۶:۴۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
در سفر های هوایی بعد از ظهر هم این اقدام می شود
در حالی که برای مسافر بعد از ظهر هیچ مجوزی برای روزه خواری وجود ندارد.
لطفا گزارشی تهیه فرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
مردم ما باید میومدن مکه میدیدن با روزه خوار ی در ملعه عام چه میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
دقیقا یکی بگه که غذاخوردن یک شخص چه مشکلی برای روزه ی دیگران داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
خیلی اشکال داره، کمی به ذهن مبارک فشار بیاورسد و از ژست های شبه روشنفکری دست بردارید اشکال آن را می فهمید، ما هر چه میکشیم از این فهم نادرست از پدیده روشنفکری است، در همه جای دنیا به مولف و محقق و اندیشمند می گویند روشنفکر ولی در کشور ما به کشیدن سیگار و گذراندن وقت در کافه ها و لباس های عجیب و غریب پوشیدن و بی دینی می گویند روشنفکر، یه مصداق تفکرات مسموم شبه روشنفکری هم از این مدل حرفهای بدون منطق و سطحی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
هموطن اگرکسی مشکلی داره که نمیتونه یانمیخواد روزه بگیره اون به خودش مربوطه. ولی اجازه نداره حرمت ماه خدا رابشکنه وعلنی اینکار را انجام بده .روزه خواری عمدی در ملا عام یعنی مسخره کردن روزه داران واعلام جنگ با خدای مهربان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
هموطن .بحث شکم یاگرسنگی نیست.کسی که درماه رمضان عمدا جلوی دیگران اقدام به روزه خواری میکند به خداوند اعلام جنگ میکند!زیراخداوند خودش این ماه راحرمت داده وخودش هم فرموده کسی که عذر دارد یابیمار است میتواند روزه نگیرد.ولی مابامیل خود واز روی تمسخر جلوی دیگران روزه خواری کنیم ایا سرکشی دربرابر قانون الهی نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
چندسال قبل ماه رمضان اومدم تهران بدلیل بیماری پدرم بعد از ویزیت دکتر هرجا گشتیم که غذا بخوریم نبود، آخرش یک ساندویچ گرفتیم رفتیم در رارهرو یک ساختمان اداری خوردیم. 4 نفر بودیم. باید جاهایی باشه که غذا به مسافرا بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
روزه خواری در ملع عام گناه و جرم هست اگه کسی مسافر یا کوه نورده و نمی خواد روزه بگیره با خودش یه خوراکی بیاره و جایی که کسی نبینه استفاده کنه دلیل نمیشه رستوران ها به این بهانه روزه خواری رو تبلیغ و حرمت ها رو بشکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
در ملاء عام
Iran (Islamic Republic of)
Sasan
۱۳:۰۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
من ۱۷ ساله روزه میگیرم،از سن ده سالگی،روزه ی بجا نیاورده ندارم،و اینو فهمیدم که اگر کسی بخواد روزه بگیره و روزه دار واقعی باشه،چون یه لذتی میبزه از این مهمونی خدا،زمین و زمان یکی بشن،چیزی نمیخوره چه برسه یه رستوران ببینه که درش وا باشه
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۶:۱۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
وقعا ماه رمضون خیلی خوبه سخته ولی شیرین
وقتی تموم میشه من خیلی دلم میگره
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۴۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
چه اشکال دارد که رستوران ها باز باشند؟
شاید یکی مسافر باشه. شاید هم بچه تو خونه داشته باشه و بخواد براش از بیرون بخره
کسی که اراده ی قوی داشته باشه روزه اش رو با دیدن روزه خواری دیگران نمی خوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
قانون دین اسلام و خداست...اشکال داره خیلی هم اشکال داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
شما بهتره به قبح این کار و ملاء عام و شکستن قبح روزه خواری فکر کنید.
کسی دیگرات رو مجبور به روزه گرفتن نمیکنه حتی خدا هم این کار رو نرده .. ولی وقتی جنبه عمونی پیدا میکنه قضیه اش متفاوته. لابد میگید چطور ؟ لطفا شما که دست به انتقادتون خوبه یه کم تحقیق کنید تا بفهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
خب شاید مسافرباشن یاکسی عذری داشته باشه یا اصلا مسلمان نباشن توکشورما مسیحی ویودی زیاد هستن نباید دیگه فشار اورد هرچی به مردم فشار بیارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
اولا اینجا کشور اسلامیه و رعایت قوانین بر همه واجبه..ثانیا حتی مسیحی و یهودی حاضر به بی احترامی به عقاید مسلمانان نیست...البته بهاییت ملعون از این قاعده مستثنی است و بیشتر حرمت شکنی از این طایفه دون و حرامی است
ثالثا اگر شما متن را بخوانید گفته میشه صاحب رستوران افراد را به روزه خواری دعوت کرده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
منظور از زیاد یعنی چه قدر طبق آمار ۹۸٪ جمعیت کشور مسلمان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
بس کنید بابا...روزه خواری حرامه حتی کسیکه عذر شرعی داره ...قانون خداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
دین و ایمان در بین ملت کم رنگ شده . من که هر کی رو تو خیابون دیدم راحت روزه خواری میکنن بدون هیچ خجالتی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
اگر یک نفر مسافر بودو در دربند بود چه کار کند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
مسافر میتونه بره هتل و در همون هتل هم غذاشو بخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
مسافر در دربند چه کار می کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
باید یواشکی بخوره نه در ملا عام
Germany
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
مسافر بره دربند، که چی بشه؟
خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
برخی افراد مطالبو هرطور بخواند تفسیر میکنند
اگه توجه کنید میگه غذای سرد میتونه سرو کنه پس مسافر هم میتونه یه باار غذای سرد یا حاضری استفاده کنه
خوردن نون پنیر برای یه وعده که اشکال نداره
بهتر دوستان همه چیزو باهم مخلوط نکنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
چرا هیچ نظارتی نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
اسمش نظارت وبر خورد با روزه خواری اما هیچ مسئولی پیگیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
خود مسئولین مسبب این گرفتاریها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
منم تو شهر مون اکثر غذاخوری ها دارن کار میکنن هیشکی نیومده جلوشونو بگیره ...خواستید آدرس شونم براتون میگم که نگید داری الکی میگی
Afghanistan
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
الکی می گی
-
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
آدرس بده برخوردکنن
Germany
م
۱۰:۳۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
عذرخواهی میکنم. در اون مکان موردنظر، خیلی ها برای تفریح و کوهنوردی میان و روزه نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
این قانون کشور ایرانه و باید همه براش احترام قائل باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
روزه توفیق میخواد عزیزم

یکی میاد سفر تا روزه نگیره وقتی تشییع جنازه اش کردن بچه هاش پول بدن یکی براش بگیره شاید دم در بهشت راهش بدن

چیکارش دارین
حتما باید صد تا کفن بپوسونه تا بفهمیم

ماه خدا حرمت داره بدبخت اونکه حرمت نمیدونه چیه
چی بگم آخه
میخوام ازش دفاع کنم گناه داره آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
همه که نمیتونن روزه بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
ولی همه که میتونن احترام و حرمت قائل باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
خوب نباید در ملا عام روزه خواری کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
رستوران فعالیت داره چون مشتری داره . به زور که تو حلق کسی نمیریزن
رسیدگی لطفا
آخرین اخبار