کد خبر: ۶۹۳۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی گفت: هفته آینده موضوع تعیین قیمت بلیت قطار در شورای عالی ترابری بررسی می‌شود.

برگزاری جلسه نهایی تعیین تکلیف قیمت بلیت قطار در هفته آیندهمحمد رجبی، رئیس انجمن شرکت‌های حمل ونقل ریلی در گفت‌وگو با خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه جلسات کارشناسی برای بررسی مشکلات حوزه حمل‌ونقل ریلی هفته گذشته با حضور نمایندگان شرکت‌های حمل و نقل ریلی و شرکت راه‌آهن برگزار شد، گفت: کلیات پرداخت یارانه و همچنین افزایش قیمت بلیت قطار در این جلسه تصویب شد و در هفته آینده در شورای عالی ترابری تمام این کلیات بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های حمل و نقل ریلی خواستار افزایش قیمت ۶۰ درصد بلیت قطار بودند، گفت: هم‌اکنون هزینه‌های شرکت‌های حمل و نقلی در حوزه تأمین قطعات یدکی، بازسازی ناوگان و نگهداری از آنها بسیار افزایش یافته، اما شرکت راه‌آهن و مسئولان این حوزه موافق افزایش ۶۰ درصدی نیستند و با حداقل میانگین ۲۰ درصد موافقت شده است.

رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی با اشاره به اینکه اگر دولت با درخواست افزایش قیمت بلیت قطار‌ها موافقت نکند، اظهار کرد: باید بر اساس ضرر و زیان‌هایی که به این شرکت‌ها وارد می‌شود یارانه پرداخت شود و از محل تبصره‌های بودجه هزینه‌های شرکت را تأمین و ردیف بودجه‌ای برای شرکت‌های حمل و نقلی درنظر بگیرد.


بیشتر بخوانید: ضمانت‌های مالی طرف خارجی در راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم- اصفهان فراهم شد


رئیس انجمن شرکت‌های حمل ونقل ریلی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده هر صندلی قطار‌های حومه‌ای ۴۴ هزار تومان برای شرکت‌های حمل و نقلی تمام می‌شود، گفت: این هزینه‌ها شامل خدمه، سرویس‌دهندگان، لوکوموتیو و تعمیرات آنها است، اما قیمت هر بلیت قطار حومه‌ای ۳ هزار تومان برای مسافران تمام می‌شود.

رجبی توضیح داد: در صورتی که با افزایش قیمت بلیت قطار موافقت نکنند، باید از طریق پرداخت یارانه بخشی از این هزینه‌ها را برای شرکت‌ها جبران کنند.

وی توضیح داد: افزایش قیمت بلیت قطار تا یک ماه آینده اجرایی نمی‌شود، اما امیدواریم شرکت راه‌آهن با میانگین نرخی که به آنها اعلام کرده‌ایم موافقت کنند.

رئیس انجمن شرکت‌های حمل ونقل ریلی یادآوری کرد: افزایش تعداد مسافران قطار‌های حومه‌ای به نفع شرکت‌های حمل و نقلی نیست، زیرا که ظرفیت هر قطار حومه‌ای ۴۰۰ نفر است که در بسیاری از مسیر‌ها بیش از این میزان ظرفیت مسافر گیری می‌شود، بنابراین این موضوع برای ما چندان به صرفه نیست.

انتهای پیام/

قطارهای حومه ای زیان ده هستند

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
سروش خبر
ایتا خبر
ویسپی خبر
گپ خبر
آی گپ خبر
بله خبر
توییتر خبر
اینستاگرام خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر