شاکری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مسئولان واقعیت بدعهد آمریکا را ببینند/ انتقاد از تعلل غربی‌ها نسبت به مهلت ۶۰ روزه برجامی ایران

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی بر ضرورت شناخت واقعیت بدعهد آمریکا از سوی مسئولان تاکید کرد.

شاکریمجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به  تعلل اروپایی‌ها در استفاده از فرصت برجامی ایران به آنان گفت: به نظر من این مدت ۶۰ روز هیچ توجیه منطقی ندارد و هیچ توجیه سیاسی برای آن نمی‌توان تصور کرد چرا که ما از مهلت دو هفته‌ای هم هیچ نتیجه‌ای نگرفتیم و اکنون نمی‌توانیم با این مدت ۶۰ روزه آن را جبران کنیم.

وی ادامه داد: غربی‌ها باید دو هفته تضمین‌های واقعی خود را عملی کنند و باید مسئولان کشورمان این مسئله را از آنان بخواهند چراکه در غیر اینصورت طرف اروپایی تصور می‌کند مهلت‌هایی که ما به آن‌ها می‌دهیم، مهلت‌هایی است که می‌توانند یک سال به آن بی‌اعتنایی کنند.

شاکری با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور گفت: ایشان اذعان کردند ما منتظریم که آمریکا پشیمان شود و توبه کند و شاید ملت ایران توبه او را بپذیرند، اما به نظر من منحنی ساده کردن دشمنی آمریکا است که توبه کند و ملت ایران آن را ببخشند. این گفته نشان از یک جور ندیدن واقعیت آمریکاست.

وی افزود: باید دید  آمریکا چه نشانه‌هایی از خود برای پشیمانی بروز داده است؛ آن زمانی که در برجام بود به گفته وزیر خارجه ۱۲ مورد نقض آشکار انجام داد، اما ما هیچ اقدامی نمی‌توانستیم انجام دهیم چراکه ضعف‌های حقوقی برجام به ما اجازه نمی‌داد علیه آمریکا طرح دعوا کنیم.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی ادامه داد: در خروج از برجام و افزودن ایران به فهرست تحریم‌ها نشانه‌ای از پشیمانی آمریکا وجود ندارد و نباید این انتظار را در مردم به وجود آورد و در کنار آن که در موج اخیر تحریم‌های بی نظیر در تاریخ به نام تحریم‌های مادر و بیانات توهین آمیزی که به ملت ایران و به سپاه پاسداران داشت که آنها را تروریست قلمداد کردند و گفتند که ما جز سرنگونی رژیم ایران چیزی نمی‌خواهیم، نشانه‌ای از پشیمانی وجود ندارد.

شاکری خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور باید دیدگاه خود را اصلاح کند و به تحلیل مردم و نظام برگردد همانگونه که رهبر اشاره کردند نفرت مردم ما به آمریکا ۱۰ برابر بیشتر شده است و این ۱۰ برابر نفرت باید در بیان کارگزاران نظام و ادبیاتی که آن‌ها به کار می‌گیرند، دیده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار