کوثری خبر داد؛

اعتیاد ۵۰ درصد از معتادان مرکز بازپروری شهید زیادیان به ماده مخدر هروئین

مدیر مرکز بازپروری شهید زیادیان گفت: از ۴۷۰ معتاد متجاهر مراجعه کننده به این مرکز ۱۲۲ نفر به ماده مخدر هروئین اعتیاد داشتند.

همتی/ اعتیاد ۵۰ درصد از معتادان مرکز بازپروری شهید زیادیان به ماده مخدر هروئینبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی کوثری مدیر مرکز بازپروری شهید زیادیان در بازدید از این مرکز اظهار کرد: اولویت سپاه پاسداران تهران در سال ۹۷ تمرکز بر محله هرندی بود.

وی با بیان اینکه برای جمع آوری، راه اندازی و رسیدگی به مرکز باید برنامه تعریف شده‌ای داشته باشیم، گفت: مجموعه بازپروری شهید زیادیان در گذشته یک مرکز آموزشی برای نیرو‌های بسیج بود که پس از تغییراتی به این مرکز تبدیل شد.

کوثری گفت: از آبان ماه سال ۹۷ سپاه پاسداران تهران و دستگاه‌های ذیربط برای باز پروری معتادان متجاهر مرکز باز پروری شهید زیادیان را افتتاح کردند.

وی ادامه داد: پس از افتتاح این مرکز در ۶ مرحله ۴۷۰ معتاد متجاهر به این مرکز منتقل شدند.

مدیر مرکز بازپروری شهید زیادیان افزود:از تعداد ۴۷۰ نفر معتاد متجاهر ۲۶۹ نفر ساکن تهران و مابقی آن‌ها از شهرستان‌های اطراف تهران و استان‌های کشور هستند .

وی با بیان اینکه ۲۸۷ نفر از معتادان متجاهر مرکز باز پروری برای اولین بار به این مرکز مراجعه کرده‌اند، بیان کرد: ۵۰ درصد معتادان متجاهر مرکز ترک اعتیاد شهید زیادیان تجربه ترک اعتیاد داشتند که بیشترین ماده مصرفی آن‌ها ماده مخدر هروئین بود.

کوثری گفت: ۱۲۲ نفر معتاد به مصرف هروئین، ۴۶ نفر تریاک، ۵۸ نفر متادون و ۵۳ نفر به ماده مخدر شیشه اعتیاد داشتند.

وی ادامه داد: از تعداد ۴۷۰ نفر معتاد متجاهر تنها ۱۵۸ نفر آن‌ها دارای شغل بودند که این به معنی این است که بیش از ۳۰۰ نفر این افراد فاقد شغل هستند.

مدیر مرکز بازپروری شهید زیادیان با بیان اینکه تنها ۱۰ نفر از معتادان متجاهر مراجعه کننده به مرکز باز پروری شهید زیادیان با خانواده‌های خود در ارتباط بوده‌اند، گفت: افرادی که به این مرکز مراجعه کرده‌اند یا با خانواده خود قطع ارتباط داشتند یا ارتباط آن‌ها بسیار کم شده بود که اولویت اصلی ما ارتباط این افراد باخانواده‌هایشان است.

وی با اشاره به وضعیت تحصیل معتادان متجاهر مرکز باز پروری تصریح کرد: بیش از ۲۷۰ نفر از این افراد زیر دیپلم هستند و ۷۳ نفر از آن‌ها دیپلمه و مابقی آن‌ها اعلام وضعیت تحصیلی نکرده‌اند.

کوثری با بیان اینکه بزرگترین چالش ما دستگیری معتادان متجاهر است اظهار کرد: مراجعه به مراکز درمانی و درمان این افراد یکی از مهمترین اولویت‌های مرکز باز پروری است که با دستگیری این افراد و مراجعه آن‌ها به این مراکز باید صورت گیرد که بسیاری از این افراد پس از مراجعه به مرکز دارای بیماری حادی هستند.

مدیر مرکز بازپروری شهید زیادیان با بیان اینکه تناسب سنی برای حرفه آموزی و اشتغال معتادان متجاهر نیز از اولویت‌های ما است گفت: بیشتر مراجعه کنندگان به مراکز باز پروری شهید زیادیان بالای ۵۰ سال هستند که برای حرفه آموزی سن آن‌ها بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه برای صیانت و حمایت از خانواده معتادان متجاهر بسته حمایتی در نظر گرفته شده است افزود: اولین بسته ارزاق یا کالا برای ارتباط گرفتن خانواده‌ها با این افراد در میلاد امام حسن مجتبی به خانواده‌های معتادان متجاهر مرکز باز پروری شهید زیادیان تقدیم خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار