رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد؛

برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی مهارت‌های هنری به میزبانی استان قم

حمیدی از میزبانی سیزدهمین دوره جشنواره ملی مهارت‌های هنری هنرستان‌های سراسر کشور هم‌زمان با ولادت حضرت معصومه (س) در قم خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛ مسعود حمیدی  رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش استان قم با اشاره به برنامه ششم توسعه و سند چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام جمهوری اسلامی مبنی بر توسعه هنرستان‌ها گفت: در سال گذشته متناسب با آمار هنرجویان در استان، هزینه‌ای بالغ‌بر ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی وزارتخانه به هنرستان‌های قم تعلق گرفت و هزینه‌های برون‌سپاری شده این مراکز به‌طورکلی تسویه شد.

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش‌وپرورش استان قم، رشته‌های تحصیلی در هنرستان‌های استان را بسیار متنوع دانست و تصریح کرد: هنرجویان این مراکز در ۲۶ رشته شاخه فنی و حرفه‌ای و ۴۵ رشته پرکاربرد شاخه کار دانش، در زمینه‌های صنعتی، هنری، خدماتی و کشاورزی به کسب مهارت مشغول‌اند.

وی با اشاره به میزبانی استان قم در سیزدهمین جشنواره ملی مهارت‌های هنری هنرستان‌ها یادآور شد: این جشنواره که در ۱۹ رشته کاردانش و با مشارکت بیش از ۱۸۰ نفر از هنرجویان هنرستان‌های قمی در سطح استانی برگزارشده با هدف معرفی قابلیت‌ها و توانایی‌های دانش آموزان کشور و تعمیق باور‌های دینی و ملی، افزایش حس اعتمادبه‌نفس و ترویج روحیه کار و تلاش انجام می‌شود.

حمیدی بیشترین پذیرفته‌شدگان این جشنواره را حضور پررنگ دختران دانش‌آموز دانست و گفت: مراسم اختتامیه این برنامه هم‌زمان با میلاد حضرت معصومه (س) در قم برگزار می‌شود و با این امکان سعی در ارتقاء سطح آموزش مهارت در قم همچنین حمایت از صنایع‌دستی هویت اسلامی و ایرانی و دیگر قابلیت‌های دانش آموزان هنرستان‌های استان را خواهیم داشت.

انتهای پیام/الف

سیزدهمین جشنواره ملی مهارت‌های هنری به میزبانی استان قم برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.