آقامیرزایی: اردوی تیم ملی آب های آرام در اردبیل شرایط خوبی دارد/ از نظر امکانات از رقبای خود عقب هستیم

ملی پوش قایقرانی کشورمان گفت: اردوی تیم ملی آب های آرام در اردبیل شرایط خوبی دارد و حتی می توانم بگویم از اردوهایی که در تهران برگزار می کردیم بهتر است.

علی آقامیرزایی ملی پوش قایقرانی کشورمان که در رشته کایاک فعالیت می‌کند در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد اردوی تیم ملی آب‌های آرام در دریاچه شورابیل شهر اردبیل اظهار کرد: نزدیک به ۱۰ روز است که در اردوی شهر اردبیل در دریاچه شورابیل به سر می‌بریم. اردو در کل از نظر اسکان، تغذیه و امکاناتی که در اختیار ما قرار گرفته است شرایطی خوبی دارد و حتی می‌توانم بگویم شرایط از اردو‌هایی که داخل تهران برگزار می‌کردیم بسیار بهتر است. با آرامش به تمرینات خود می‌پردازیم و نکته مثبت دیگری که وجود دارد این است که کس دیگری به جز اعضای تیم ملی در آب حضور ندارند و مزاحمتی برای ما ایجاد نمی‌شود.

آقامیرزایی: اردوی تیم ملی آب های آرام در اردبیل شرایط خوبی دارد/ از نظر امکانات از رقبای خود عقب هستیم

در مسابقات جهانی به دنبال کسب سهمیه کایاک ۴ نفره هستیم

او در مورد شرایط تمرینات و آمادگی خود گفت: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته ام و از نظر بدنی از خودم راضی هستم، در ۳ ماهی که تا مسابقات جهانی باقی مانده است باید آمادگی بدنی خود را بهبود بخشم. ما در مسابقات جهانی به دنبال کسب سهمیه کایاک ۴ نفره هستیم، البته می‌توانیم در تک نفره و ۲ نفره نیز سهیمه بگیریم، اما بیشتر تمرکز خود را روی ۴ نفره گذاشته ایم تا آنجا بتوانیم قایق برتر آسیا شویم و بتوانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم. حسین ملکی مربی تیم برنامه‌های تمرینی خوبی در اختیار ما گذاشته است و منتظر هستیم ببنیم بعد از اتمام این اردو چه اتفاقاتی می‌افتد.

یک زمستان را از دست داده ایم و این موضوع در تمرینات تابستان تاثیر گذار خواهد بود

آقامیرزایی در مورد زمان از دست رفته در پاییز و زمستان و تاثیرش گفت: قطعا این موضوع روی آمادگی ورزشکاران تاثیر گذار خواهد بود. البته من خودم بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا یک هفته هم استراحت نکردم و تمریناتم را با برنامه خودم تا دی ماه که اردو‌ها باردیگر آغاز شد پیگیری می‌کردم. اردویی برگزار نشد و با توجه به اینکه من خودم در انزلی تمرین می‌کردم و مربی ام ایرج اقلیمی نیزدر این شهر حضور داشت با کمک او تمریناتم را پیگیری می‌کردم. با اینکه توانستم تا حدودی با تمریناتم شرایطم را خوب نگه دارم، اما در کل بازهم کم است و اگر بخواهیم کلی حساب کنیم ما یک زمستان را از دست داده ایم. این موضوع تا حدودی می‌تواند رو‌ی تمرینات ما در تابستان تاثیر منفی بگذارد، اما کاری دیگر نمی‌توانیم انجام دهیم. انتخابات فدراسیون و تعطیلی اردو‌ها یک جور بدشانسی برای ما محسوب می‌شود.

آقامیرزایی: اردوی تیم ملی آب های آرام در اردبیل شرایط خوبی دارد/ از نظر امکانات از رقبای خود عقب هستیم

برای سال‌های آینده می‌توانیم اردو‌های خوبی در شورابیل برگزار کنیم

او در مورد شرایط دریاچه شورابیل برای تمرین گفت: اولین بار است که در اردوی اردبیل شرکت می‌کنم و قبل از آغاز اردو به ما می‌گفتند اینجا میزان باد زیاد است و امکان پارو زنی وجود ندارد. اما خداراشکر در این ۱۰ روزی که تا الان اینجا حضور داشته ایم باد آنچنانی نداشتیم و شرایط خوب است. در سال‌های آینده با پیشبینی آب و هوای اینجا می‌توانیم اردو‌های خوبی را در دریاچه شورابیل برگزار کنیم.

از نظر امکانات واقعا از رقبای خود عقب هستیم

آقا میرزایی در مورد امکاناتی که قایقرانی کشورمان در اختیار دارد و اختلافی که با رقبا وجود دارد گفت: از نظر امکانات ما واقعا از رقبای خود عقب هستیم. کشور‌های مثل چین، ازبکستان، قزاقستان و ... هر سال با قایق‌های جدید وارد مسابقات می‌شوند، اما ما هنوز به خاطر مشکلات اقتصادی که وجود دارد نمی‌توانیم قایق‌های جدید وارد کنیم. قایق‌های ما برای سال ۲۰۱۱-۲۰۱۲ است و قایق‌هایی که قزاق‌ها استفاده می‌کنند برای ۲۰۱۸-۲۰۱۹ است. این موضوع می‌تواند اختلاف را ایجاد کند.

رقبای ما استراحت مناسب و اردو‌های برون مرزی داشته اند

ملی پوش قایقرانی کشورمان در مورد شرایط رقبای ایران در مسابقات کسب سهیمه گفت: نکته‌ی مهم دیگری که وجود دارد ورزشکاران چین، قزاقستان، ازبسکتان و ژاپن که ۴ رقیب اصلی ما محسوب می‌شوند بعد از بازی‌های آسیایی به موقع استراحت کرده اند و اردو‌های برون مرزی رفته اند. به عنوان مثال قزاقستان ۶ ماه در کشور ترکیه اردو داشت تا ۱۰ روز دیگر در مسابقات کاپ جهانی شرکت کند. ما به مسابقات کاپ جهانی اعزام نشدیم. ما باید به مسابقات کاپ جهانی یک و ۲ اعزام می‌شدیم تا رقبای خودمان را بشناسیم. وقتی ما به شکل مستقیم وارد مسابقات جهانی شویم که جو بسیار سنگینی دارد و ما نیز آشنایی از رقبا نداریم در کار ما تاثیر گذار خواهد بود. ژاپنی‌ها زمستان در آمریکا ارود داشتند، قایقرانان در زمستان باید در مکان‌های گرم تمرین کنند که متاسفانه ما اصلا اردو‌های منظمی نداشتیم.

آقامیرزایی: اردوی تیم ملی آب های آرام در اردبیل شرایط خوبی دارد/ از نظر امکانات از رقبای خود عقب هستیم

از نظر مالی تمام ورزشکارن در مضیقه هستند

آقامیرزایی در مورد مشکلات مالی که ورزشکارن با آن مواجه هستند گفت: از نظر مالی نیز تمام ورزشکارن در مضیقه هستند و اینکه فدراسیون یکسری مشکلات دارد که از نزدیک شاهد آن هستیم و نمی‌توان گفت مقصر رئیس فدراسیون است. چند ماه است که حقوق نگرفته ایم و این موضوع می‌تواند در کار ما تاثیر گذار باشد. حداقل اگر می‌شد مکمل‌ها را در اختیار ورزشکران قرار دهند می‌توانست کمکی باشد. این مشکلاتی که می‌گویم برای چند سال اخیر است و فقط برای الان نیست. بحث تغذیه، موضوع حضور یک ماساژور که همیشه در اختیار تیم باشد و در مقابل رقبای ما امکاناتشان کامل‌تر است. موفقیت در قایقرانی وابسته به صدم‌های ثانیه است وهمین موارد است که در اختلاف‌ها را ایجاد می‌کند.

در مسابقات قهرمانی آسیا برای سهمیه کایاک یکنفره و ۲ نفره تلاش می‌کنیم

او در مورد ماده‌هایی که ورزشکاران کایاک می‌توانند سهیمه المیپک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آورند گفت: در کایاک مردان رشته‌های تک نفره ۱۰۰۰ متر، ۲ نفره ۱۰۰۰ متر، ۴ نفره ۵۰۰ متر و تکنفره ۲۰۰ متر می‌توانیم کسب سهیمه کنیم. ما در مسابقات جهانی که در مجارستان برگزار می‌شود می‌توانیم کسب سهمیه کنیم. در این مسابقات سهمیه قایق ۴ نفره داده می‌شود و با گرفتن این سهمیه باید قایق برتر آسیا شویم و فرقی ندارد در کدام فینال حضور داریم. در صورتی که بین آسیایی‌های حاضر در مسابقات برترین شویم سهمیه را می‌گیریم. در همین مسابقات برای تک نفره و ۲ نفره نیز می‌توانیم سهمیه بگیریم، اما باید در بین ۹ نفر برتر جهان قرار بگیریم که کاربسیار سختی خواهد بود. با توجه به آنالیز‌هایی که صورت گرفته است ما تمرکزمان را بیشتر روی قایق ۴ نفره گذاشته ایم. برای کسب سهمیه تک نفره و ۲ نفره بازی‌های آسیایی که در فروردین ماه ۱۳۹۹ در تایلند برگزار می‌شود شانس خواهیم داشت. در مسابقات آسیایی برای کسب سهمیه باید طلا بگیریم. اگر بتوانیم در مسابقات جهانی سهمیه ۴ نفره را بگیریم زمستان امسال باید خودم را برای تکنفره ۱۰۰۰ متر آماده کنم. سهمیه به نفرات تعلق می‌گیرد یعنی اگر سهمیه ۴ نفره را بگیریم ۴ نفر سهمیه گرفته ایم و می‌توانیم در تک نفره و ۲ نفره نیز شرکت کنیم، این خوبی است که سهیمه قایق ۴ نفره دارد.

آقامیرزایی: اردوی تیم ملی آب های آرام در اردبیل شرایط خوبی دارد/ از نظر امکانات از رقبای خود عقب هستیم

در بازی‌های آسیایی جاکارتا دچار مشکل فنی شدیم

ملی پوش کایاک کشورمان در مورد حضورش در بازی‌های آسیایی گفت: در ۲ دوره بازی‌های آسیایی حضور داشتم، در اینچئون ۲ نفره ما نقره گرفتیم. در جاکارتا من در ۲ نفره ۱۰۰۰ متر، ۴ نفره ۵۰۰ متر و تکنفره ۲۰۰ متر پارو زدم، در ۲ نفره با امین بوداغی با اینکه تا ۱۰۰ متر آخر قایق اول بودیم، اما با یک مشکل فنی مواجه شدیم و نتوانستیم مدال بگیریم. در ۴ نفره توانستیم برنز بگیریم و در تک نفره ۲۰۰ متر با توجه به اینکه من سریعترین قایقران ایران بودم نماینده کشورمان بودم و در نهایت با توجه به اینکه تمریناتم استقامتی بود و تمرین سرعتی نداشتم با اختلاف کم ششم شدم.


او در مورد تعداد نفراتی که در اردوی شورابیل حضور دارند گفت: ۶ نفر در اردوی تیم ملی کایاک حضور داریم، فعلا همه در اردو می‌مانند و تا مسابقات جهانی احتمالا یک یا ۲ نفر از جمع ما خارج خواهند شد.

تمام تمرکزمان روی کسب سهمیه است

آقامیرزایی در مورد پیش بینی اش از مسابقات پیش رو گفت: تمام تمرکزمان روی کسب سهمیه است، در کایاک ۴ نفره بحث صدم‌های ثانیه است. یک قایق کوچکترین اشتباهی که انجام دهد می‌تواند نتیجه را تغییر دهد و پیش بینی کردن بسیار سخت. تمام تلاشمان را برای کسب سهمیه انجام خواهیم داد، چون رفتن به المپیک جدا از افتخاری که برای کشورمان بدست می‌آورم می‌تواند زندگی شخصی من را تغییر دهد.

موضوع پاداش‌های بازی‌های آسیایی در حال اذیت کردن ورزشکاران است

او در مورد پرداخت نشدن پاداش بازی‌های آسیایی گفت: امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کمک‌های بیشتری به ما کنند. داستان پاداش‌های بازی‌های آسیایی در حال اذیت کردن ورزشکاران است و امیدوارم هرچه زودتر این مسائل رفع شود و ورزشکاران به چیزی که حقشان است برسند.


بیشت بخوانید:

قایقرانی به روند رو به رشد خود باز می‌گردد؟

سهرابیان مقدم: هیئت‌های استانی میزبانی اردوی تیم‌های ملی را برعهده گرفتند

سهرابیان مقدم: فدراسیون قایقرانی سال ۹۸ را با کمک به سیل زدگان آغاز کرد


انتهای پیام/

صحبت‌های آقا میرزایی در مورد آمادگی برای کسب سهمیه مسابقات المپیک ۲۰۲۰

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار