یک پرنده میلیون‌ها دلار به یک هواپیمای رادارگریز اف-۳۵ آمریکا خسارت وارد کرد

نیروی تفنگداران دریایی آمریکا اعلام کرد یک پرنده میلیون‌ها دلار به یک هواپیمای رادارگریز اف-۳۵ آمریکا در ژاپن خسارت وارد کرد.

یک پرنده میلیون‌ها دلار به یک هواپیمای رادارگریز اف-۳۵ آمریکا خسارت وارد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان­ به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروی تفنگداران دریایی آمریکا اعلام کرد یک پرنده میلیون‌ها دلار به یک هواپیمای رادارگریز اف-۳۵ آمریکا در ژاپن خسارت وارد کرد.

کریستوفر هریسون، سخنگوی تفنگداران دریایی آمریکا اعلام کرد یک فروند اف-۳۵ بی مستقر در پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا در منطقه ایواکانی واقع در غرب ژاپن هنگام برخاستن از باند به علت برخورد با یک پرنده خسارت دید و نتوانست به پرواز درآید.

عکس‌ها و تصاویری که از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده لاشه یک پرنده را که ظاهرا یک شاهین است و زیر هواپیما گیر کرده است، نشان می‌دهد.

خسارات ناشی از این حادثه هنوز به درستی برآورد نشده است، اما نیروی تفنگداران دریایی آمریکا این حادثه را درجه A دانسته است. طبقه بندی این حادثه نشان می‌دهد که خسارات وارد شده به هواپیمای آمریکایی از دو میلیون دلار فراتر خواهد رفت.

اف-۳۵ که اوایل سال‌های ۱۹۹۰ ساخته شد گران‌ترین پروژه تسلیحاتی تاریخ نظامی آمریکا است و گفته می‌شود نزدیک به ۴۰۰ میلیارد دلار برای پنتاگون هزینه داشته است. پنتاگون در این پروژه قصد دارد حدود دو هزار و پانصد فروند از این جنگنده‌ها را در دهه‌های آینده تولید کند.

جنگنده اف-۳۵ بی که قابلیت برخاست کوتاه و نشست عمودی دارد به نیروی تفنگداران دریایی آمریکا اختصاص یافته است و قیمت هر فروند آن ۱۱۵ میلیون دلار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
این هشداری است به امریکا ها وجهانخواران که

مواظب باشندکه واقعه ابابیل برای متجاوزان تکرار خواهدشد خداهمان خداست دست ازمردم مسلمان بردارید وگرنه نابودیتان حتمی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
معلوم شد اين چيزا برا خدا اسباب بازي محسوب ميشه
آخرین اخبار