مشاور امور هنری استاندار خوزستان گفت: یکی از مشخصه‌های بارز سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان وجود تشکل‌های قرآنی مردمی و اهالی رسانه در کنار یکدیگر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، رضا کیانی، مشاور امور هنری استاندار خوزستان گفت: یکی از مشخصه‌های بارز سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان وجود تشکل‌های قرآنی مردمی و اهالی رسانه در کنار یکدیگر است و در حقیقت می‌توان از آن به عنوان یک مزیت نمایشگاه نام برد.

وی افزود: در مسیر توسعه فرهنگی نباید تنها به دولت متکی بود بلکه شایسته است بستر تعامل دو سویه و مستمر را برای سازمان‌های مردم نهاد، هیات‌های مردمی و قرآنی فراهم کرد و حضور رسانه‌ها یک فرصت ارزشمند در اطلاع رسانی، پرسشگری و غنای فکری است و باید از فرصت بهره‌مند شد.

کیانی ادامه داد: همه ما به عنوان متولیان فرهنگ و هنر در برابر اذهان و اقشار جامعه مسئولیم و رسالت سنگینی بر عهده داریم باید تلاش کنیم ارزش‌های ناب الهی و قرآنی به طور خلاقانه به نسل‌های بعدی منتقل شود.

مشاور امور هنری استاندار خوزستان تصریح کرد: باید تلاش شود تا در نمایشگاه‌های بعدی تعداد تشکل‌ها و رسانه‌ها بیشتر شود و، اما نباید فراموش کرد که کیفیت از کمیت مهمتر است و در اصل این حوزه‌ها باید از لحاظ کیفی تقویت شوند و یکی از راه‌های تحقق این امر، تقویت ارتباط فعالین علوم قرآنی با هنرمندان است و هنرمندان به دلیل بهره مندی از قدرت خلاقیت و هنر برقراری ارتباط، تعهد و دغدغه مندی می‌توانند با استعانت از زیبایی و تخیل، ارزش‌های قرآنی را به نحو شایسته و ماندگاری به جامعه منتقل کنند.

این مقام مسئول گفت: این نمایشگاه‌ها باید باعث ایجاد تلنگر در ذهن مخاطب شود تا نسبت خود را به علوم قرآنی مورد بازشناسی قرار دهد و باید دیدگاه‌های مخاطبان را ارزیابی کنیم و بازخورد‌های آن را در برگزاری نمایشگاه‌های اتی مورد توجه قرار دهیم تا بتوانیم استقبال مخاطبان را افزایش دهیم.

کیانی در پایان بیان داشت: باید برنامه‌ها و مولفه‌های موثر در تربیت کودک و نوجوان را مورد توجه قرار داده و به وضعیت ادبیات و هنر کودک و نوجوان توجه کنیم که با استفاده از هنر و خلاقیت، علوم قرآنی و آموزه‌های قرآن را بیش از گذشته به کودکان و نوجوانان بیاموزیم و نسبت به این مساله حساس باشیم.

انتهای پیام/م

برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.