رییس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس گفت: گشت تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارس با نام PGE ۱۹۰۱ که در ۱۲ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس از بوشهر آغاز شده و در بندرعباس به پایان رسید.

پایان پنجمین گشت تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، صمد حمزه‌ئی رییس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس با بیان اینکه گشت تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارس با نام PGE 1901 که از بوشهر آغاز شده و در بندرعباس به پایان رسید، اظهار داشت: در این گشت تحقیقاتی ۱۹ محقق در رشته‌های مختلف دریایی حضور داشتند و خلیج فارس از رودخانه اروند تا دریای عمان در منطقه چابهار مورد کاوش قرار گرفت.

وی افزود: از دستاورد‌های این گشت تحقیقاتی می‌توان به بررسی اثرات سیلاب‌های اخیر کشور بر اکوسیستم دریایی و کشف مرجان‌های فنجانی در عمق ۹۰ متری تنگه هرمز برای اولین بار در این منطقه اشاره کرد.

رییس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس گفت: همچنین در این گشت میزان تغییرات منطقه مرده دریایی در دریای عمان نیز بررسی شد.

حمزه‌ئی ابراز داشت: کاوشگر دریایی خلیج فارس نخستین و تنها کشتی تحقیقاتی کشور است که قابلیت تحقیق در علوم مختلف دریایی را دارد و به ابزار‌ها و تجهیزات مختلف اندازه گیری و نمونه برداری از بستر دریا تا عمق رسوبات کف دریا تا عمق ۳۰۰۰ متری از دریا‌ها و اقیانوس‌ها مجهز شده است که در این گشت نمونه برداری آب و رسوبات کف دریا تا عمق ۱۱۰۰ متری انجام شد.

انتهای پیام/ب

پنجمین گشت تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارس به بندرعباس رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.