آیت‌الله سبحانی عنوان کرد؛

نفوذ فرهنگی دشمن با پدیده بدحجابی /زنان باید از حضرت خدیجه کبری (س)الگو بگیرند

آیت الله سبحانی گفت:بدخواهان اسلام برخی را با حجاب نامناسب برای رفت و آمد در خیابان‌های شهر‌های مذهبی اجیر کرده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛ آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید  ظهر پنجشنبه در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، با اشاره به ارزش و اهمیت انقلاب اسلامی اظهار کرد: ما انقلاب کرده‌ایم که اسلام بر همه مسائل حاکم باشد.

وی افزود: با توجه به فشار‌های بین المللی دشمن زیاد باید صبر پیشه کنیم و مقاوم باشیم، زیرا رمز پیروزی بر مشکلات مقاومت است و اگر مقاومت کرده و صبر داشته باشیم مشکلات و فشار‌های دشمن کارساز نخواهد بود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نفوذ فرهنگی دشمن و با انتقاد از وضعیت حجاب در شهر مقدس قم بیان کرد: شهرمقدس قم آشیانه اهل بیت (ع)، ام القرای اسلام و خاستگاه انقلاب اسلامی است و باید دانست که وضع کنونی حجاب در این شهردر شأن پیشینه درخشان آن نیست.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ادامه داد: بدخواهان حکومت اسلامی برای نابه‌سامان جلوه دادن اوضاع فرهنگی جامعه برخی را اجیر می‌کنند تا با حجاب نامناسب در خیابان‌های شهر‌های مذهبی رفت و آمد کنند.

آیت الله سبحانی تصریح کرد: بدحجابی‌هایی که در قم مشاهده می‌شوند ارتباطی با بانوان اصیل قمی ندارد، امروز باید دانست که دشمن تنها از حربه‌های اقتصادی به جامعه اسلامی فشار نمی‌آورد بلکه توطئه‌های فرهنگی نیز دارد.

وی با اشاره به آیه ۵۷ سوره توبه افزود: ایمان انسان باید حقیقی باشد، ایمان منافقان زبانی بوده و صرفاً برای انگیزه‌های مادی است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: باید در جمهوری اسلامی حول محور اسلام عمل کنیم، امروز نباید اقتصاد را مبنای رضایت از حکومت اسلامی تلقی کنیم بلکه هم در حالت تنگنا و هم در حالت فراخی از اصل نظام اسلامی رضایت داشته باشیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: دین اسلام برای دنیا و آخرت بشریت برنامه دارد، اسلام اقتصاد دارد، اما علم الاقتصاد ندارد و ما باید میان اقتصاد و علم الاقتصاد فرق بگذاریم، زیرا مسائل مستحدثه زیاد است و علم الاقتصاد دائم در حال تغییر است.

آیت الله سبحانی گفت: در اسلام قوانین کلی و تغییر ناپذیر برای اقتصاد وضع شده است تا امت اسلامی در ریل گذاری اقتصادی اسلام قرار گیرند، علم الاقتصاد برای بشریت بوده و هر روز در حال تغییر و تبدیل است، اما اقتصادی که بشر را ضمن توفیقات دنیوی، سعادتمند نیز می‌سازد در اسلام وجود دارد.

وی با اشاره به فرا رسیدن سال روز وفات حضرت خدیجه (س) بیان کرد: این بانوی پاکدامن همه ثروت خود را در اختیار پیامبر (ص) قرار دادند تا رسول گرامی اسلام (ص) اهداف اسلام را پیش ببرند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: حضرت خدیجه (س) سه سال در شعب ابی طالب همراه پیامبر اسلام (ص) محصور بودند و همه سختی‌ها را به جان خریدند تا اسلام حفظ شود، این بانوی پاکدامن چند روز پس از رفع حصر بیشتر زنده نماندند، زیرا سختی‌های حصر ایشان را بسیار ضعیف ساخته بود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) بهترین الگوی زنان جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: بانوان تراز اسلام همچون حضرت خدیجه کبری (س) باید الگوی زنان جامعه اسلامی قرار بگیرند و بانوان بدانند که نباید از زنان عرصه بازیگری و سینما الگو بپذیرند.

انتهای پیام/ش

سخنان آیت الله سبحانی در سلسه مباحث تفسیر قرآن کریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.