کد خبر: ۶۹۳۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰

یک متخصص طب‌سنتی گفت: نوشیدن دمنوش‌هایی مانند نعناع عملکرد دستگاه گوارش را هنگاه روزه‌داری تنظیم می‌کند.

محمد باقر مینایی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره نکات مهم برای داشتن تغذیه‌ای سالم در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از نکات بسیار مهم در تغذیه و به خصوص در تغذیه ماه مبارک رمضان اطمینان پیدا کردن از این موضوع است که همه ترکیباتی که در سر سفره قرار می‌دهید طبیعی و در همین مرز و بوم تهیه شده است.

وی ادامه داد: اغلب غذاهایی که از سایر مکان‌ها وارد سفره‌های هموطنانمان شود، می‌تواند مضر باشد بنابراین غذایی را که برای مصرف انتخاب می‌کنید در همین خاک تهیه شده باشد.

محبی

مینایی بیان کرد: مصرف شربت‌هایی مثل بهار نارنج می‌تواند به عنوان یک مسکن برای افراد میانسال و دارای سنین بالا مفید باشد، همچنین شربت زعفران و شربت گل سرخ افراد میانسال و دارای سنین بالا را به خوبی در هنگام روزه‌داری همراهی خواهد کرد، این شربت‌ها می‌توانند به عنوان یک مسکن سلامت اعصاب فرد را حفظ کند.

محبی

مینایی تصریح کرد: خوردن دمنوش‌هایی مثل دمنوش پونه کوهی، دمنوش نعناع و غیره که در خانه قابل تهیه است می‌تواند دستگاه گوارشی را برای حفظ عملکرد مناسب یاری کرده و به افراد مختلف به خصوص افراد میانسال و دارای سنین بالاتر در هنگام روزه‌داری کمک کند.

نوشیدنی‌های مخصوص ماه مبارک رمضان

این متخصص طب سنتی گفت: نوشیدنی‌هایی مثل ترکیبات عرق بیدمشک، شربت بیدمشک می‌تواند به عنوان تسکین دهنده اعصاب و یکی از عوامل موثر در ساختار مغز استخوان و خون سازی یکی از نوشیدنی‌های مفید برای نوجوانان و جوانان در ماه مبارک رمضان باشد،‌ شربت‌هایی مثل کاسنی هم می‌تواند با کنترل حرارت کبد از تجمیع بخارات حاصل از صفرا جلوگیری کرده و به افراد کم سن و سال برای روزه‌داری کمک کند.

این متخصص طب سنتی در پایان یادآوری کرد: یکی از نکات حائز اهمیت که کمتر به آن توجه می‌شود شرایط و فضایی است که در آن غذا مصرف می‌شود و این امر در نوجوانان و کودکان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی افزود: باید به دنبال آن باشید تا در هنگام صرف غذا به خصوص در هنگام افطار از پخش شدن فیلم‌هایی که به هر دلیل با روحیه انسان مطابقت نداشته و می‌تواند منجر به ایجاد اختلال در سیستم اعصاب او شود جلوگیری کنید و سعی کنید در محیطی آرام و سالم غذا را صرف کنید.

انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
سروش خبر
ایتا خبر
ویسپی خبر
گپ خبر
آی گپ خبر
بله خبر
توییتر خبر
اینستاگرام خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر