رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد؛

سیستم ارجاع به زودی در قم عملیاتی می‌شود

ایرانی خواه گفت:به دنبال ابلاغ وزارت بهداشت و درمان، ثبت الکترونیکی خدمات و سیستم ارجاع به‌زودی در قم عملیاتی می‌شود که استفاده از آن نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تشکیل پرونده سلامت برای مردم استان گفت: برای ۹۵ درصد مردم پرونده سلامت تشکیل‌شده است که برای استان موفقیت خوبی به شمار می‌رود، چراکه ثبت شرح‌حال بیماران در درمان آنان نقش بسیار مهمی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، از اجرای سیستم ارجاع در کشور و استان خبر داد و افزود: به دنبال ابلاغ وزارت بهداشت و درمان، ثبت الکترونیکی خدمات و سیستم ارجاع به‌زودی در قم عملیاتی می‌شود که استفاده از آن نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت استان در سرطان معده از میانگین کشور مقداری بالاتر است،تصریح کرد:۱۰ درصد مردم قم دارای بیماری دیابت هستند که بسیاری از آنان حتی نسبت به آن بی‌اطلاع هستند.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل پرونده‌های سلامت برای مردم عنوان کرد:در بسیاری از مناطق درگیر آسیب‌های اجتماعی شامل اعتیاد و افسردگی، وجود این پرونده‌ها و شناسایی افراد توسط بهورزان نقش مهمی در کاهش حجم بیماری‌ها و مراجعات شده است.

ایرانی‌خواه با اشاره به شناسایی ۳ درصد دیابتی‌ها و ارائه خدمات برای پیشگیری از بروز بیماری مزمن دیابت اضافه کرد: شرح‌حال بیماران سبب شناسایی امکان بیمار شدن می‌گردد و بسیاری از بیماران حتی با آنکه سابقه بیماری ارثی ندارند، ولی در معرض خطر بیماری دیابت هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد مردم قم چاق هستند،یادآورشد: متأسفانه بروز چاقی در بین نوجوانان قمی بسیار شایع است و ۶ درصد نوجوانان در قم چاق هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: اصلی‌ترین دلیل پیوند کبد در کشور مربوط به بروز کبد چرب است که می‌توان با پیشگیری‌های حتی بدون دارو در درمان این بیماری اقدامات مهمی انجام داد.

انتهای پیام/ح

۱۰ درصد مردم قم چاق هستند/بروز چاقی در ۶ درصد نوجوانان قمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.