نشریه نیوزویک گزارش داد؛

مردم ایرلند با برگزاری تظاهرات از ترامپ استقبال می‌کنند

­نخست‌وزیر ایرلند اعلام کرد دولت این کشور مانع از برگزاری تظاهرات ضد رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سفر وی به ایرلند نخواهد شد.

مردم ایرلند با برگزاری تظاهرات از ترامپ استقبال می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه نیوزویک چاپ آمریکا در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «تائوسیچلیو وردکار» نخست‌وزیر ایرلند در کنفرانسی خبری در دوبلین گفت هنوز جزئیات سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به ایرلند نهایی نشده است. ما از سفر رئیس جمهور آمریکا به ایرلند استقبال می‌کنیم، اما حق مردم و افکار عمومی برای برگزاری تظاهرات در اعتراض به این سفر هرگز تغییر نخواهد کرد.

نخست‌وزیر ایرلند گفت: بسیاری از مردم از جمله خودم منتقد مواضع دونالد ترامپ در بخش‌هایی مانند تغییرات جوی، مواضع وی در بخش تجارت آزاد، انتقادات وی از اتحادیه اروپا و حقوق بشر هستیم. من بار دیگر این فرصت را در اختیار خواهم داشت که این مسائل را به شکل شخصی با دونالد ترامپ مطرح کنم. همچنان که در گذشته هم این اقدام را انجام داده ام. من درک می‌کنم که افراد دیگر مایل هستند این اعتراض را به شیوه‌های دیگری بیان کنند. در دموکراسی اعلام اعتراض مجاز است و از آن استقبال می‌شود. انتظار می‌رود ترامپ روز‌های سوم الی پنجم ژوئن در چارچوب سفری رسمی به انگلیس عزیمت کند و بعد از آن هم به ایرلند برود.

نخست‌وزیر ایرلند افزود: ارتباط بین ما و آمریکا بسیار قوی است و شامل بخش‌هایی مانند اقتصاد، فرصت‌های شغلی و روابط فرهنگی می‌شود. صرفنظر از اختلاف نظر‌ها میان من و ترامپ ما می‌خواهیم این روابط تقویت شود.

نخست‌وزیر ایرلند از پاسخ به سوالی مبنی بر این که با کدام سیاست ترامپ موافق هستید خودداری کرد و گفت اجازه دهید در این خصوص فکر کنم.

نویسنده گزارش نیوزویک در پایان نوشته است هر چند هنوز برنامه‌های سفر دونالد ترامپ به ایرلند اعلام نشده است، اما رسانه‌های ایرلندی گزارش داده‌اند ترامپ در جریان سفر به انگلیس از ایرلند هم بازدید خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار