سرمازدگی ۲۰۰ میلیارد ریال به باغات استان کرمانشاه خسارت زد

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش ۱۶ هزار تنی محصولات باغی در استان کرمانشاه گفت: باغات استان به دلیل سرمازدگی اخیر دچار ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،رضا زارعی  مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: ۱۶۹۰ هکتار از باغات استان به دلیل سرمازدگی از ۱۰ تا ۷۵ درصد دچار خسارت شدند.

وی با اشاره به اینکه خسارت سرمازدگی به باغات استان کرمانشاه حدود ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است عنوان کرد: هرچند باغات استان برای جبران خسارت باید تحت پوشش بیمه باشند، اما میزان خسارت به وزارتخانه اعلام شده و منتظر تصمیم‌گیری هستیم.

زارعی بیشترین محصولات خسارت‌دیده استان ناشی از سرمازدگی را گردو و هسته‌داران شامل زردآلو، هلو شلیل و بادام عنوان کرد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بیشترین خسارت سرمازدگی باغات به ترتیب مربوط به شهرستان‌های سنقر و کلیایی، دالاهو، صحنه و پاوه است.

زارعی بیان کرد: به دنبال وقوع سرمازدگی در استان کرمانشاه در مجموع محصولات باغی استان ۱۶ هزار تن کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سطح باغات استان ۴۰ هزار و ۶۶ هکتار است اظهار کرد: ۲۷۰۰ هکتار از این سطح در جریان توده بارشی وارد شده به استان در جریان سیل قرار گرفت.

زارعی با بیان اینکه به دنبال وقوع سیل در استان ۱۵ درصد نقصان تولید در محصولات باغی ایجاد شده است افزود: پیش‌بینی تولید محصولات باغی برای استان ۲۸۰ هزار تن بود، اما با وقوع سیل ۴۲ هزار تن آسیب دیده است.

 انتهای پیام / ا 

خسارت سرما زدگی به محصولات  باغی کرمانشاه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.