مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: استان یزد بعد از تهران و سمنان رتبه سوم حوزه توسعه یافتگی فناوری اطلاعات کشور را به خود اختصاص داد. ۸۰۰

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  اکرم فداکار مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: استان یزد بعد از تهران و سمنان رتبه سوم را در حوزه توسعه یافتگی فناوری اطلاعات را دارد.

وی مهم‌ترین وظیفه این سازمان را توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی و مخابراتی دانست و افزود: ضریب نفوذ مشترکین تلفن ثابت در استان ۴۷/۳ درصد و ضریب نفوذ مشترکین تلفن همراه استان ۱۳۵/۷ درصد است و همچنین تمام بیست و دو شهر استان مجهز به اینترنت نسل سه و چهار هستند که یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک ثابت و سیار در استان از اینترنت استفاده می‌کنند.

بهره مندی یکصد و شصت روستای استان  از اینترنت

فداکار با اشاره به برنامه ویژه دولت برای کاهش شکاف دیجیتالی در روستا‌ها عنوان کرد اقدامات قابل توجهی در این حوزه در استان انجام شده است به طوری که صد و شصت روستا و آبادی مجهز به اینترنت نسل سه و چهار هستند.

وی اجرای طرح اینترنت پر سرعت بی سیم ،های وب، را از جمله طرح‌های رساندن اینترنت پر سرعت به روستا‌ها عنوان کرد و تاکید کرد در فاز اول طرح، چهارصد و ۱۹ روستا در مرحله آزمایش و صد و ۵۹ روستا در مرحله اجرا هستند که با نهایی شدن اجرای طرح‌های وب حجم قابل توجهی از روستا‌ها به اینتر بی سیم مجهز می‌شود.

فداکار افزود؛ اجرای پروژه فیبر روستایی طرح دیگری برای توسعه ارتباطات روستایی است که در فاز اول اجرای آن صد و ۲۲ کیلومتر فیبر روستایی در استان اجرا شده که با اجرای کامل آن گام‌های بعدی توسعه زیر ساخت ارتباطات در روستا‌ها بسیار محکم‌تر برداشته می‌شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت " راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را از جمله اقدامات وزارت ارتباطات دانست و تاکید کرد شبکه ملی اطلاعات شبکه بومی، امن و پایدار و تضمین کننده امنیت و استقلال دانست.

 فارغ التحصیلی هشتصد دانشجو  در رشته‌های مربوط به کامپیوتر در استان

فداکار عنوان کرد در استان سالیانه هشتصد دانشجو در رشته‌های مرتبط با کامپیوتر فارغ التحصیل می‌شوند که توسعه شبکه ملی اطلاعات و همچنین توسعه کسب و کار‌های نوین شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها می‌تواند به ایجاد اشتغال برای این افراد کمک کننده باشد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یکی از برنامه‌ها و تاکیدات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را حق الناس دانست و از تمام مشترکین تلفن همراه که سرویس‌های ناخواسته روی گوشیهایشان فعال می‌شود در خواست کرد با شماره گیری ستاره هشتصد مربع نسبت به قطع این سرویس‌ها اقدام کنند فداکار همچنین شماره ۱۹۵ را آماده دریافت هر گونه شکایت مردمی در تمام بخش‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: برق ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار